Minder interesse in audio?

Gestart door Alfster, 28 mei 2025, 08:57:47

Vorige topic - Volgende topic

TANNOY

Citaat van: Heintje op 28 mei 2025, 14:25:05De hele maatschappij verandert naar "snel", "nu!". Kwaliteit is niet belangrijk meer, timing en kwantiteit prevaleren.
Daarnaast moeten mensen "hip, bij de tijd" zijn en daar horen ouwe dingen niet bij (voor de grote massa).

Ik zie het aan mijn kinderen: ze herkennen goed gelluid wel, maar het is het ze niet waard. Alles wat ik aan fatsoenlijke apparatuur (gratis!) Voor ze had staan, willen ze niet meer. Ze luisteren naar het geluid van hun telefoon,of op zijn hoogst oortjes.

Daarnaast zijn mensen veel minder bereid om onbetaald te participeren in de maatschappij: ze zijn geen jeugdtrainer meer, draaien geen kantinediensten meer of willen nog verslagen schrijven bij demo avonden.

Audioclub limburg bv., had genoeg betalende leden, maar onvoldoende participatie om het geheel overeind te houden.

CiteerAudioclub , had genoeg betalende leden, maar onvoldoende participatie om het geheel overeind te houden.
denk ook dat het teveel tijd kost en te weinig oplevert voor de leverancier.

people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

Tom!

Ik heb 20 jaar lang een clubblad gemaakt. Op eigen kosten (computer, opslag) en elke 2 maanden 20-30 uur werk naast een fulltime baan. Na de 20 jaar kreeg ik een mailtje met 'bedankt voor je inzet' en het verzoek om contributie te betalen. Ik heb meteen mijn lidmaatschap opgezegd.

Met een dergelijke 'waardering' is het ook niet vreemd dat mensen zich niet meer inzetten.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Heintje

Citaat van: TANNOY op 28 mei 2025, 14:31:44
Citaat van: Heintje op 28 mei 2025, 14:25:05...

CiteerAudioclub , had genoeg betalende leden, maar onvoldoende participatie om het geheel overeind te houden.
denk ook dat het teveel tijd kost en te weinig oplevert voor de leverancier.
Er waren origineel twee pijlers: demogevers van nieuwe apparatuur (dat is inderdaad een stuk minder geworden, ook omdat we afgelegen zitten) en zelfbouw in allerlei vormen.
De laatste jaren zijn daar veel demo's van eigen apparatuur bij gekomen, met vaak een thema ( kabelvergelijk, "gekoppelde" vs. " ontkoppelde" luidsprekers enz.)
Financieel was het gezond en ook zeer gezellig.
Maar de nekslag waren m.i. de vergrijzing en ontbrekende meewerking van de eigen leden.

minplus

Citaat van: Tom! op 28 mei 2025, 14:37:32Ik heb 20 jaar lang een clubblad gemaakt. Op eigen kosten (computer, opslag) en elke 2 maanden 20-30 uur werk naast een fulltime baan. Na de 20 jaar kreeg ik een mailtje met 'bedankt voor je inzet' en het verzoek om contributie te betalen. Ik heb meteen mijn lidmaatschap opgezegd.

Met een dergelijke 'waardering' is het ook niet vreemd dat mensen zich niet meer inzetten.

Wat een stompzinnige figuren. :o
If nothing goes right, go left. If nothing's left, go right

Walt

Jaren terug was het booming hier qua Van der Heide ontwikkelingen, dat is nu veel minder, denk dat het daarom ook wel rustiger geworden is hier.

minplus

Ik heb mijn kinderen, die inmiddels rond de 40 zijn, flink besmet met audio.
Dus alle 3 hebben prachtige installaties, deels via mij verkregen en m'n jongste koopt en draait ook LP's.
Maar ze hebben alle drie domweg geen tijd voor senielprostitueren op welk forum dan ook.
Ze genieten van muziek en hun sets en hebben daar genoeg aan voor zover ze er tijd voor kunnen vinden.

minplus

Citaat van: Walt op 28 mei 2025, 16:13:39Jaren terug was het booming hier qua Van der Heide ontwikkelingen, dat is nu veel minder, denk dat het daarom ook wel rustiger geworden is hier.

Veel mensen hier hebben daar al veel van net als ik en dan geniet je ervan en hoeft er niets aan toe te voegen, tenzij de mensen die ermee bezig zijn weer iets schitterends hebben. Wat toch regelmatig gebeurt.

Walt

Ja maar toch heb ik het idee dat het paar jaar terug meer daarover ging, was echt een gangmaker en trok ook leden van andere forums naar hier. Misschien is de 'hype' over nu

gslikker

Ik heb recent ook geprobeerd of ik bij een audioclub paste, maar met andere oude mannetjes van mijn leeftijd op rijtjes zitten, luisterend naar muziek, bleek niet echt mijn ding.
Tenminste, ik vroeg mijzelf af of ik lid zou worden van die club, dat was een aantal maanden geleden en tot ik dit topic zag heb ik er niet meer aan gedacht......misschien als ik te oud wordt voor mijn andere hobby's....

Tom!

Citaat van: Walt op 28 mei 2025, 16:57:05Ja maar toch heb ik het idee dat het paar jaar terug meer daarover ging, was echt een gangmaker en trok ook leden van andere forums naar hier. Misschien is de 'hype' over nu
Of er is een punt bereikt waarop mensen tevreden zijn? Het gaat tenslotte niet om de laatste technologie, maar om zorgvuldig afgestemde aanpassingen.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

minplus

Citaat van: Walt op 28 mei 2025, 16:57:05Ja maar toch heb ik het idee dat het paar jaar terug meer daarover ging, was echt een gangmaker en trok ook leden van andere forums naar hier. Misschien is de 'hype' over nu

Veegde ook erg veel mensen hier weg die van mening waren dat iets wat je met de huidige apparatuur niet kunt meten volkomen waanzin is. Een beetje zon om de aarde voor mij.

Alfster

.

Knosti de Platenwasser

Citaat van: minplus op 28 mei 2025, 16:13:55Ik heb mijn kinderen, die inmiddels rond de 40 zijn, flink besmet met audio.
Dus alle 3 hebben prachtige installaties, deels via mij verkregen en m'n jongste koopt en draait ook LP's.
Maar ze hebben alle drie domweg geen tijd voor senielprostitueren op welk forum dan ook.
Ze genieten van muziek en hun sets en hebben daar genoeg aan voor zover ze er tijd voor kunnen vinden.

Wat is "senielprostitueren"?
... on an Electrospective Odyssee.

Starsky

Ik snap dat de " nieuwe" generaties hier geen zin en tijd voor ( willen) maken..
Ze hebben het veel te druk met social media in alle vormen..
Denk dat het ookte maken heeft of de jongeren het al vroeg van huis uit mee kregen of niet?
Voorbeeld, de jongste (23) heeft helemaal niets met audio, de oudste 27 woont in parijs, heeft wel interesse in muziek ,en stuurde laatst dat ze in 1 of andere kroeg in parijs na sluitingstijd mee mochten naar de prive ruimte van de eigenaar onder het cafe waar een serieuze set met grote hoorn luidsprekers stond 😎
Hij vondt het geweldig! En zijn nog lang doorgezakt daar hihi..
Ik denk dat het al begint bij de muziek smaak.. de jongste rap/ hiphop de oudste Jazz en klasiek
Interesses en prioriteiten..
Denk zelf ook wel dat de audio liefhebbers een generatie zijn of is die langzaam afsterft..
Plus het feit dat je tegenwoordig voor relatief weinig geld best wel een fatsoenlijk geluid kan krijgen.

Starsky

Wat is "senielprostitueren

Ouwe lullen die niks anders kunne dan over audio lullen denk ik... ;D