Minder interesse in audio?

Gestart door Alfster, 28 mei 2025, 08:57:47

Vorige topic - Volgende topic

minplus

If nothing goes right, go left. If nothing's left, go right

Starsky

Ik vindt het een mooie omschrijving ;D  :laugh:

Alfster

.

minplus

Ik ren niet zo vaak meer. Zou het vaker moeten doen. Maar geniet van een wandeling, meer van het lopen dan van de planten waar ik langs kom want dat zijn dankzij de overmaat aan stikstof van de afgelopen 50 jaar niet meer de bloemen zeeën van tig soorten maar gras, brandnetels, bramen en fluitekruid.
En ik geniet van LP's, CD's, streams naast wat dingen op de buis en bezig zijn in de tuin.

Jan66

Citaat van: Alfster op 28 mei 2025, 08:57:47Wat mij opvalt is dat de audio fora's in Nederland minder actief zijn als ooit tevoren.
Met weemoed kijk ik terug naar het begin van audiofreaks hear of hififorum, leuke en soms pittige discussies over audiogerelateerde onderwerpen en diy projecten.

In buitenland is het zoals het lijkt meer actief en zeker in de diy wereld.
Is er in Nederland minder interesse in audio en relaxt iets zelf bouwen of over muziek praten. Iedereen lijkt geen tijd meer te hebben en lijken door het leven te rennen.

Of is het verplaatst naar delen op het net die aan mijn afwezigheid zijn ontstaan en ik geen weet van heb?
Op diverse fora:
- Het is steeds meer een 'welles' - 'nietes' kwestie
- Meten wordt belangrijker gezien dan luisteren door een aantal mensen
- Toonzetting wordt steeds groffer waardoor mensen wegblijven

WanFie

Ik denk dat de ondergang van veel specifieke fora te danken is aan de topics en inzendingen die niks met het specifieke te maken hebben. Je kunt wel denken dat een forum dan levend blijft, maar wordt daarmee gelijk aan andere fora. Juist het specifieke moet een forum levend houden.

Van de andere kant, er is al veel geschreven. Sommige fora zijn dus echt wel kennisbronnen geworden.

Kijk ik bij onze audioclub, dan zie ik best wel jongere leden. En is de club meer dan levend. We moeten af en toe ledenstops invoeren. 55 leden is eigenlijk te veel voor het zaaltje wat we nu huren. Van die 55 leden zijn er zo'n 15 bezig met allerlei taken. Bestuur, democommissie, excursies, verslagschrijven, website, nieuwsbrief en thuisdemo's. Bewust uit elkaar getrokken om de taak per lid te beperken. En demogevers... die komen heel graag. En vragen vaak of ze nog n keer mogen komen.

:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Nicolas

Citaat van: Starsky op 28 mei 2025, 18:41:53Ik snap dat de " nieuwe" generaties hier geen zin en tijd voor ( willen) maken..
Ze hebben het veel te druk met social media in alle vormen..

En misschien ook wel dat ze, in tegenstelling tot velen die hen voor zijn gegaan, met twee voltijds moeten gaan werken om een kleinere woning te kunnen betalen waardoor er minder tijd en ruimte voor hobbies is.

Ik ben bv met modeltreinen bezig, en bijna niemand van mijn leeftijdsgenoten woont ruim genoeg om daar fatsoenlijk iets mee te kunnen.

Zo ook met DIY hobbies: als je na die werkdag ook nog je helft van het huishouden moet doen, kan je geen 2 uur meer in je schuur duiken voor je zelfbouwproject.

Wat audio betreft ben ik gewoon tevreden nu. Alleen nog een nieuw loopwerk voor de modulaire draaitafel bouwen, als ik ooit eens tijd vind.
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Starsky

Dat is zeker waar Nicolas.

Alfster

Voor mij is audiofreaks in ieder geval geen schim meer van wat het ooit was helaas, op zoek naar audio gerelateerde fora' s.

Theo van Wermeskerken

Citaat van: Alfster op 29 mei 2025, 11:16:34Voor mij is audiofreaks in ieder geval geen schim meer van wat het ooit was helaas, op zoek naar audio gerelateerde fora' s.

Maar als je jezelf nu eens zou beperken tot audio, mogelijk wordt AF dan weer meer zoals het ooit was.
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

Alfster

.

Theo van Wermeskerken

Citaat van: Alfster op 29 mei 2025, 11:26:59Dat is een mogelijkheid, maar scrol ik door de rubrieken heen is daar ook weinig teken van leven te vinden of iig van in de actieve zin.

Ik denk dat dat een goede mogelijkheid is.
Toen jij hier een poosje geleden voor het eerst weer een topic opende en over je probleem met audio begon hebben verschillende mensen serieus geprobeerd je te helpen en tips te geven.
En dat is zo ongeveer wat de bedoeling van dit forum behoort te zijn.
Met daar buitenom nog de mogelijkheid van divers slap geouwehoer dat bijzaak behoort te zijn maar waar jij je veel vaster in hebt gebeten dan waarom het dus ook volgens jou altijd ging.
Met kortsluiting tot gevolg..

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

Alfster

.

Heintje

minplus

Citaat van: Alfster op 29 mei 2025, 11:16:34Voor mij is audiofreaks in ieder geval geen schim meer van wat het ooit was helaas, op zoek naar audio gerelateerde fora' s.

Uitstekend idee.