Streamen met analoge versterker

Gestart door MYRYAD, 31 mei 2025, 09:52:46

Vorige topic - Volgende topic

MYRYAD

Sinds kort heb ik nieuwe hoortoestellen waarmee ik het geluid van de tv kan ontvangen.
Zonder koptelefoon dus. En overal in huis.
Hoeft mevr. Mryryad niet mee te luisteren.
Dit zou ik ook graag met de audio willen.
Is er een mogelijkheid om middels Bluetooth een analoge set op mijn hoortoestellen te zetten?  Ik heb een myryad cameo set, die met 3 losse delen.  Vergelijkbaar z 100/120.

Is dit bv een zender die kan wat ik vraag?
Teufelaudio feintech-bluetooth-audio-system

Waar sluit ik hem op aan, myryad heeft geen 3.5 hoofdtelefoon aansluiting.
Kan het dan op de a of b aansluiting speakers?
Die kan ik schakelen, dacht ik.

Jansen!

Ik weet niet hoe jij het beleeft, maar audio via hoortoestellen klinkt niet lekker, is mijn ervaring.
Voor spraak op tv (of Netflix etc.) voldoet het, maar dan is het ook wel gezegd.
Geen antwoord op je vraag. Wel ter overweging.

MYRYAD

Dank voor je reactie. Ben het met je eens dat het beter via de speakers klinkt.
Geluid van de Loewe tv klinkt ook anders dan via de hoortoestellen.
Die consessie wil ik wel maken voor een tijd.  Alhoewel het geluid via mijn phonak hoortoestellen en tv nog best goed klinkt.
Consessie is dat mevr. Myryad en ik niet altijd dezelfde muziek luisteren, ze luistert weinig muziek. Ik verwacht de komende 2 maanden veel plat te moeten rusten voor revalidatie.
En omdat het gezelliger is komt er tijdelijk voor overdag een bed in de woonkamer.
En kan ik muziek luisteren zonder kabels. Radio luisteren doe ik middels tv en bluetooth

MYRYAD

Nee, mijn myryad set heeft geen 3.5 aansluiting.
Het principe wel lijkt me.

Tom!

Houd wel rekening met de manier waarop verbinding wordt gelegd. Op je gehoorapparaat een code invoeren lijkt me lastig.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

MYRYAD

Dank voor dit overzicht.
Lees daar ook dat een aantal niet geschikt zijn voor koppelen aan hoortoestellen. Dat had ik me nog niet gerealiseerd.
Voor koppelen tv en telefoon is namenlijk geen code nodig.

Heintje

Hoe klinkt het als je een gratis proefabonnement neemt op Tidal, Spotify of Qobuz en die app installeert op je telefoon? Je koppelt je hoorapparaten dan via Bluetooth aan je telefoon en speelt rechtstreeks af via de app. Wellicht klinkt dat meteen acceptabel en heb je zo gewoon een goed alternatief voor je Myryad set gevonden?

Space

Citaat van: Heintje op 31 mei 2025, 14:47:59Hoe klinkt het als je een gratis proefabonnement neemt op Tidal, Spotify of Qobuz en die app installeert op je telefoon? Je koppelt je hoorapparaten dan via Bluetooth aan je telefoon en speelt rechtstreeks af via de app. Wellicht klinkt dat meteen acceptabel en heb je zo gewoon een goed alternatief voor je Myryad set gevonden?

ik kan deze oplossing alleen maar onderstrepen, waarom zou je voor zoiets nog via je analoge set gaan.
Meridian 861, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, ID 40 met roon, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

groovy.

Ik kan ook luisteren naar spotify op mijn gehoorapparaat, dat klinkt redelijk. maar ik geef  toch de voorkeur om naar de set te luisteren,dat klinkt opener en ruimtelijker. Maar het is wel fijn dat je spotify kunt luisteren zonder dat anderen daar last van hebben.
In to each life some rain must fall.

MYRYAD

Dank, via spotify. Daar had ik nog niet aan gedacht. Ga ik uitzoeken.

Heintje

MYRYAD

En ik denk ook na of het voor de komende 6-8 weken is of dat het langer wordt dat ik muziek kan/wil luisteren zonder inbreng van mevr. Myryad ;D
Voor korte tijd is spotify oid prima denk ik.