Vervangen van de rubberen randen van mijn Tannoy T185 Dorset

Gestart door PeterS, 5 juni 2025, 21:25:13

Vorige topic - Volgende topic

PeterS

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum.
Ik heb een set Tannoy T185 Dorset luidsprekers, ik heb ze al een jaar of 18 denk ik.

Nu zijn de rubberen randen beschadigd en zou ik graag de filters na willen laten kijken.

Ik kom zelf uit de omgeving rotterdam.

Weet iemand waar ik het beste naar toe kan gaan?

TANNOY

ikdenk dat je zo wel een bericht krijgt,in het verleden was hier een forumlid die randen kan/kon regelen,ik weet niet of hij dat nog doet,forumleden?

filters nakijken zullen denk hier ook een aantal kunnen doen.
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

Duclaasie

Als de randen echt van rubber zijn, dan hoef je ze waarschijnlijk helemaal niet te vervangen. Zolang ze niet gescheurd zijn en alleen wat stijf zou je ze goed kunnen behandelen met Rubber Renue.

TANNOY

Citaat van: Duclaasie op  6 juni 2025, 12:17:26Als de randen echt van rubber zijn, dan hoef je ze waarschijnlijk helemaal niet te vervangen. Zolang ze niet gescheurd zijn en alleen wat stijf zou je ze goed kunnen behandelen met Rubber Renue.
en waarschijnlijk de passieve bass radiator 180 graden draaien.
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

Heintje

Dus PeterS, heb je wat meer info over de conndite van de randen?  ;D

FS249

TV Set: Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae
Cave: Accuphase E-270, Speakers Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Cassettedeck: Nakamichi 480, Draaitafel: Sony PS- X4.

PeterS

Er zit een gaatje in een van de rubberen randen.
Bij de andere komt de rand los van de conus

180 graden draaien doe ik uiteraard

Heintje

Eerst moet je de juiste randen zien te bemachtigen met de juiste (hoeveelheid) lijm. Daarvoor ben je bij total speaker repair aan het juiste adres.
Op hun site staat ook een complete handleiding hoe je het zelf kunt uitvoeren en dat is niet moeilijk mits je zorgvuldig werkt.

De handleiding staat er nog, maar op een deel van een website wat volgens mijn scanner niet vertrouwd is: https://www.goodhifi.com/Refoam%20Instructions/Refoam%20handleiding.htm
Ik heb het zojuist bezocht, ik kan bij mij alle waarschuwingen wegklikken en dan staat er gewoon de originele handleiding.

Update: ik heb nog zoiets vanuit mijn eigen ervaringen in mijn email, ik heb PeterS daarover een persoonlijk Bericht gestuurd op deze website.

PeterS

Ik ben zeer zuinig op mijn luidsprekers.

Ik durf het dan ook niet aan om zelf aan de randen te zitten

minplus

Volkomen begrijpelijk. Bij een speaker van 100€ zou ik het wagen, bij de Blaffers van m'n JBL's heb ik het uitbesteed.
If nothing goes right, go left. If nothing's left, go right