Action Fresh ’n Rebel draadloze noise cancelling koptelefoon

Gestart door olemla, 2 juli 2025, 07:50:36

Vorige topic - Volgende topic

olemla

Sinds enkele dagen heb ik de Fresh 'n Rebel draadloze noise cancelling koptelefoon van de Action. Gekocht voor nog geen 20 euro en tot dusver vind ik deze helemaal niet slecht. Ik heb de hoofdtelefoon met de tv gekoppeld. Als ik echter de middelste knop voor activeren van de noise-cancelling 2x indruk valt het geluid volledig wel. Als ik daarna nogmaals 2x druk is het geluid terug alleen dan wel zonder de noise-cancelling. Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

MYRYAD

Tik in op Google: handleiding Fresh 'n Rebel draadloze noise cancelling koptelefoon

Je krijgt dan de Nederlandse handleiding.

olemla

Heb de handleiding wel, zat in het doosje. Maar zoals gezegd gaat de hoofdtelefoon na 2x klikken wel op de noise cancelling modus maar het geluid stopt dan helaas.

Tom!

Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

TANNOY

De koptelefoon is voor z'n prijs zo te horen voor u goed, de ANC-knop schakelt waarschijnlijk naar een modus die je tv niet ondersteunt, waardoor het geluid wegvalt.

people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

Tom!

Om dat te controleren kun je 'm aan je telefoon koppelen en daarmee testen.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

olemla

dank voor jullie reacties... ga inderdaad dan even testen of het aan de tv ligt

Vincent Kars

Citaat van: TANNOY op  2 juli 2025, 11:24:10ANC-knop schakelt waarschijnlijk naar een modus die je tv niet ondersteunt, waardoor het geluid wegvalt.
ANC en Bluetooth hebben geen relatie. ANC mengt het audio signaal met een correctie curve. Dat staat los van Bluetooth want Bluetooth kent geen ANC mode...

olemla

Citaat van: Vincent Kars op  2 juli 2025, 17:27:25
Citaat van: TANNOY op  2 juli 2025, 11:24:10ANC-knop schakelt waarschijnlijk naar een modus die je tv niet ondersteunt, waardoor het geluid wegvalt.
ANC en Bluetooth hebben geen relatie. ANC mengt het audio signaal met een correctie curve. Dat staat los van Bluetooth want Bluetooth kent geen ANC mode...
Weet je dan misschien wel wat de reden is dat het geluid wegvalt zodra ik deze inschakel?

TANNOY

Hoewel ANC in principe losstaat van Bluetooth, kan het in goedkope koptelefoonsinvloed hebben op het Bluetooth-audiosignaal of de verbinding. Dat komt doordat bij veel budgetmodellen alles via één goedkope chip wordt geregeld (ANC, Bluetooth, knoppenbediening, etc.in theorie heeft ANC geen directe relatie met Bluetooth,
Maar in jouw koptelefoon wél, omdat de hardware alles samen op één goedkope chip regelt.
Wat jij beschrijft (geluid weg bij ANC-knop) is waarschijnlijk een fout in de besturing van die chip, waardoor hij de Bluetooth-stream tijdelijk onderbreekt of verkeerd schakelt.

Waarschijnlijk een ontwerpfout in de schakeling of firmware.
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />