• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Sony VINTAGE versterkers

Gestart door Wim Vink, 21 januari 2006, 16:13:55

Vorige topic - Volgende topic

Hakuna

Citaat van: Bert op 24 januari 2006, 20:47:13

;D ;D ;D Sterk spul dat Sony

Je moet er dan ook liters water na drinken.  ;D
 <--- Een 3 weg systeem, maar dat worden er meer. [img width=20 height=20]http://

Wim Vink

Ben op dit moment bezig om een kast te bouwen. Hierin komen 12 - 14 Sony "tank" apparaten uit de periode 1969-1974. De komen allemaal mooi boven elkaar te staan. Ieder apparaat op een apart plankje. De totale kasthoogte hoogte is ca. 2,45 meter. Als alles klaar is zal ik foto's maken. Ben toevallig fotograaf van beroep :-)
Ook maakt ik foto's van m'n andere oude Sony HiFi apparatuur.
(Foto's van een gedeelte van m'n Sony recorders kun je vinden op het analoog forum)
Als alles op foto staat zal ik vragen of ik de foto's naar iemand mag mailen om ze voor mij op het forum te plaatsen. Heb dit zelf al eens geprobeerd, maar het lukte me niet.

Wim Vink
Wim Vink

muziekfreak

Es blijft mooi spul keb 2x de tan55es....very nice  ;D

vintagesony

Tja inmiddels wel wat Sony's verzameld. Stuk voor stuk degelijke apparaten.Hebben natuurlijk wel wat aandacht nodig sommige zijn inmiddels 50 jaar oud.

Sony TA 3650
Sony TA 4650 Vfet
Sony TA 1120 ( de eerste, niet de A of F versie )   
Sony TA 1120A
Sony TA 1130
Sony STR 6040 
Sony STR 6060   
Sony STR 6120
Sony STR 6200


160393

Zo, eventjes 13 jaren stof eraf, welkom VintageSony,
we zijn dol op plaatjes - foto´s bij het voorstellen,
Groet,

Tullyo

Leuk dat er na 13 jaar weer een reactie op komt! Heb de collectie van Wim eens met eigen ogen mogen aanschouwen, was hier als Sony verzamelaar erg van onder de indruk. Heb inmiddels na mijn bezoek aan hem ook mijn collectie uitgebreid met een flink aantal (vroege) jaren 70 items. Zal proberen ook eens een aantal foto's te plaatsen.

Wirvana

Mijn extreme audio woedde (hahaha)is eigenlijk echt begonnen met een Sony 700 ES versterker, een dijk van een versterker!
Inmiddels heb ik deze versterker verkocht aan een Belg die een paar uur moest rijden om bij mij te komen....hij zei niks...legde het geld op tafel...pakte de versterker en liep weer naar buiten! BIZAR!

Tegenwoordig heb ik alleen de Sony speakers nog: ss-f7 en ss-b5...ik heb de hele serie gehad maar vond deze het beste klinken (gemaakt door Canton en Seas).
Als apparatuur ben ik over gegaan op Vincent.

In het verleden ben ik ooit ergens bij Wassenaar in de buurt geweest waar een man een hele zolder vol had staan met Sony ES en het volgens zijn vrouw wel wat minder kon....een ware museum.

Ook heb ik een Sony 777 ES Cd speler gehad...wat een tank!
In mijn ervaring kan was een Musical fidelity V90 dac beter als de interne dac.

bram freestone


Inderdaad ik sta helemaal versteld als ik al die sony versterkers zie,dit is een prive verzameling

van ongekende klasse kwa uiterlijk.

Denk ook dat dat damals zijn jeugd dromen waren,want toen waren volversterkers erg duur en de gang toen

was meer receivers, want dan had je de tuner erbij in.

Ik was omstreeks die tijd meer van pioneer en kenwood bolides met als speakers grote kisten interaudio's

En dat klonk in mijn herrinering erg mooi en lekker warm zeg maar naar buizen ;)
Phillips MFBserie 587.AH494.<br />CDspeler Phillips 690,<br />,T+A pulsar 2000.NAD 7130.audio Cambridge CXA 60,aiwa 8700,philips AH 798, AH684,Erres A8000,TA6000 Ta 8000.<br />Sennheiser HD650,HD598+dragonfly red+black<br />   wharfedale 10.7, Wharfedale EVO 4.4.