• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Het grote Formula 1 topic

Gestart door tifosi, 18 maart 2006, 08:18:50

Vorige topic - Volgende topic

tifosi

18 maart 2006, 08:18:50 Laatste wijziging: 18 maart 2006, 08:24:56 door Tifosi
Het leek mij beter een F1 topic te openen en daar de uitslagen en andere zaken te vermelden, we blijken gelukkig meer F1 liefhebbers op het forum te hebben, daarmee kan dit topic een lekkere uitlaatklep zijn om je te uiten van voor,tijdens of na de race.
Mocht je een nieuwsbericht hebben, graag bron vermelden ;)

Graag dit topic schoon te houden van zaken die niks met F1 te maken hebben, ik zal er zelf persoonlijk op toe zien ;)



Vandaag beginnen we met de grote prijs van Maleisie;

Kwalificatie info;

Track temp 50 graden
Lucht temp 38 graden
Wind 0,5 mps
Luchtvochtigheid 42%


Motorwissels bij;

Massa
Schumacher
Barrichello
Coulthard
Klien (is nog niet zeker)
R Schumacher


De eerste die uitgeschakeld zijn in het 1e kwartier;


Speed
Liuzzi
Albers
Monteiro
Sato
Ide

2e kwartier uitgeschakeld;

R Schumacher (uitval door opgeblazen motor)
D Coulthard
R Barrichello
J Trulli
J Villeneuve
N Heidfeld
F Massa (heeft de 2e niet gereden)

Uitslag top 10;

1. Fisischella
2. Button
3. Rosberg
4. M. Schumacher
5. Webber
6. Montoya
7. Raikkonen
8. Alonso
9. Klien
10. R. Schumacher

Dit is de officiele uitslag van de kwalificatie, de officiele startgrid volgt nog, omdat er nog coureurs terug geplaatst kunnen worden ivm motorwissel.

tifosi

De grootste sensatie dit seizoen gaat worden, Nico Rosberg met de vernieuwde Wiliams.

Williams heeft van Ford de Cosworth motor, deze maakt het hele pakket tot een zeer goede, sinds tijden kan Williams weer de concurentie aan met de snellere teams.
Toch is men bij Williams nog niet geheel tevreden, ze hadden liever de krachtbron van Toyota in hun bolide liggen, onderhandelingen zijn nog steeds in volle gang.

Mijn persoonlijke mening is; rij dit jaar eerst maar eens met de Cosworth, vergelijk de tijden en betrouwbaarheid met de Toyota krachtbronnen.
Cosworth heeft altijd al zeer betrouwbare en snelle motoren gemaakt, en voor zich he tnu laat zien, heeft Toyota geen vooruitgang geboekt t.o vorig seizoen, momenteel zijn ze veel langzamer.

Ook lijkt er iets met de bolide van Alonso mis te zijn, wat is nog niet bekend, maar een 8e positie is niet bewust gereden en ook niet door veel brandstof aan boord te hebben, zodra er nieuws over dit probleem naar boven komt, zal ik het hier vermelden.

Ieniemienie

Een F1 Topis. Ja, goed idee.

Fisichella en Button: 2 mensen die ik al enige tijd meer gun dan dat ze altijd presteerden.
Ik hoop op een heeeeeeeeeeeele mooie race.
Deze jongens hebben het in zich. Nu mogen zij eens laten zien wat zij kunnen.
Mooi, mooi, mooi, mooi  :-*
Vergeet vandaag niet te lachen,
want .........
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

(al is het maar een heel klein glimlachje)

TANNOY

people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

tifosi

Ik denk dat morgen veel zullen uitvallen, zwaar circuit, nieuwe V8 bronnen, hoge tempraturen, van betrouwbaarheid weten we nog niks.

Het wordt hoe dan ook enorm spannend ;)

CHILI

Het is eigenlijk ongelovelijk dat TOYOTA een budget heeft waar minister Zalm jaloers op is, en dat er al jaren gewoon nix uitkomt !!!
Ik vind dat ze bij TOTOTA mij maar eens moeten bellen, zal ik er voor zorgen dat ze wel eens resultaat gaan boeken !
(met mezelf aan het stuur   ;D) en Verstappen als collega.
CHILI.
Denon POA 4400
Sony TA-E1000ESD
Sony CDP-X33ES
Xanadu DS 17 E (ja, die met de esotar's !)

Nicolas

Jos "vizier al opengeklapt nog voor de auto al dan niet op zijn wielen terug is neergekomen" "the boss" Verstappen? :)  De koning van het peleton wat plaatsen winnen in de eerste ronden betreft (de laatste ronden halen was wat lastiger :)).

Ik wist niet dat het deze week weer een wedstrijd was.  Vorige week had ik niet gekeken, en ik dacht dat er nu 2 weken tussen waren :).
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

tifosi

Citaat van: Nicolas op 18 maart 2006, 11:29:04
Jos "vizier al opengeklapt nog voor de auto al dan niet op zijn wielen terug is neergekomen" "the boss" Verstappen? :)  De koning van het peleton wat plaatsen winnen in de eerste ronden betreft (de laatste ronden halen was wat lastiger :)).

Ik wist niet dat het deze week weer een wedstrijd was.  Vorige week had ik niet gekeken, en ik dacht dat er nu 2 weken tussen waren :).

Ja, alleen rijd Verstappen al jaren niet meer in de F1, en komt er ook nooit meer te rijden, hij doet het nu leuk in de A1 race, maar dat staat los van de F1.

Even up to date blijven Nicolas :D ;)

tifosi

Het probleem van Alonso blijkt een teveel aan brandstof, waardoor hij te zwaar was voor de kwalificatie, technische problemen zijn niet aan de orde.

gr tifosi

Sander

Die Rosberg kan sturen zeg, petje af ( ik weet het, ze kunnen allemaal sturen, maar toch ). Reken er maar op dat de Cosworth een uitstekende motor is !

Ik hoop morgen op een goede race, Button gun ik zijn eerste ook wel  ;)
Kenwood HD600 midisetje, ELAC CL82 speakers, Technics SL-Q5 ( Ortofon X1-MCP ), Akai GX215D.

tifosi

Nico Rosberg gaat zijn vader achterna, leuk weetje, zijn vader (Keke Rosberg) reed toen ook bij Williams en daar lag toen ook een Cosworth motor in.
Rosberg gaat nog voor veel spectakel en mooie races zorgen, the rookie of the year ;)

TANNOY

Citaat van: Tifosi op 18 maart 2006, 12:03:50
Nico Rosberg gaat zijn vader achterna, leuk weetje, zijn vader (Keke Rosberg) reed toen ook bij Williams en daar lag toen ook een Cosworth motor in.
Rosberg gaat nog voor veel spectakel en mooie races zorgen, the rookie of the year ;)
Een jaar later werd de Keke Rosberg na een dramatisch seizoen in de laatste wedstrijd kampioen met slechts 44 WK-punten. De Fin won slechts één race, maar door de vele ongelukken in het seizoen kwamen veel rijders niet over de streep.
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

tifosi

Het waren rampenjaren in de F1, gelukkig is dat over, het was niet altijd even leuk om het te zien.
Maar racen kon Keke wel, een coureur in hart en nieren ;)

tifosi

De voorlopige startopstelling, de officiele wordt om 11.00 uur plaatselijke tijd vrijgegeven, voor ons is dat middernacht.

1   Fisichella
                       2  Button
3   Rosberg
                       4  Webber
5   Montoya
                       6  Raikkonen
7   Alonso
                       8  Klien
9   Trulli
                      10 Villeneuve
11 Heidfeld
                      12 Speed
13 Schumi
                      14 Liuzzi
15 Albers
                      16 Monteiro
17 Sato
                      18 Ide
19 Coulthard
                      20 Barrichello
21 Massa
                      22 R Schumacher.

Nogmaals dit is de voorlopige startgrid, de FIA kan vannacht nog anders beslissen.

Bert

Ik heb het helaas niet gezien , maar ik zie wel dat Albers best wel goed staat of vergis ik me ..