• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Het grote Formula 1 topic

Gestart door tifosi, 18 maart 2006, 08:18:50

Vorige topic - Volgende topic

Celica TA40

Volgens mij start M.Schumacher vanaf de 14e plek; tenminste, dat meldde de Duitse radio.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

Bert

Citaat van: CelicaV8 op 18 maart 2006, 18:23:12
Volgens mij start M.Schumacher vanaf de 14e plek; tenminste, dat meldde de Duitse radio.
het die dan problemen gehad

tifosi

Voorlopig wel, maar dat komt door de uitval van de andere, en zijn bolide wordt toch wel om de oren gereden, er is progressie geboekt bij MF1, maar nog lang niet genoeg, we zullen zien morgen ;)

tifosi

Citaat van: Bert op 18 maart 2006, 18:27:05
Citaat van: CelicaV8 op 18 maart 2006, 18:23:12
Volgens mij start M.Schumacher vanaf de 14e plek; tenminste, dat meldde de Duitse radio.
het die dan problemen gehad

Daarom is de startgrid een voorlopige, de teambazen zijn er zo niet gelukkig mee.

Schumacher heeft een motorwissel gedaan en wordt daardoor 10 plaatsen terug op de grid gezet.

Ieniemienie

Citaat van: Bert op 18 maart 2006, 18:20:52
Ik heb het helaas niet gezien , maar ik zie wel dat Albers best wel goed staat of vergis ik me ..

Het doet beter voorkomen dan dat het is wellicht.
De laatste 4 hebben een motorwissel gahad en zijn dus naar achteren geplaatst.
Vergeet vandaag niet te lachen,
want .........
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

(al is het maar een heel klein glimlachje)

Bert

Citaat van: Ieniemienie op 18 maart 2006, 18:52:45
Citaat van: Bert op 18 maart 2006, 18:20:52
Ik heb het helaas niet gezien , maar ik zie wel dat Albers best wel goed staat of vergis ik me ..

Het doet beter voorkomen dan dat het is wellicht.
De laatste 4 hebben een motorwissel gahad en zijn dus naar achteren geplaatst.
Klopt ik heb het net gelezen ..

CHILI

Gaat goed daar bij Ferrari  :-\  Schumacher 1 nieuwe krachtbron,
Massa 2x een nieuwe krachtbron en geen tijd neergezet, ben benieuwd wat het voor de wedstrijd brengt. Hopen maar dat Button eens wint.
Denon POA 4400
Sony TA-E1000ESD
Sony CDP-X33ES
Xanadu DS 17 E (ja, die met de esotar's !)

tifosi

Gelukkig weten ze bij Ferrari wat het probleem is, en is dat de volgende race opgelost, het probleem van de nieuwe Ferrari V8 zijn scheurtjes in de cilinderwanden.

Maar hoe kom jij aan het feit dat Massa 2 keer een nieuwe motor heeft gekregen? omdat hij de 2e rit niet heeft gereden?

CHILI

Dar is wat ze bij de Duitse RTL zeiden, althans dhr. Lauda.
Denon POA 4400
Sony TA-E1000ESD
Sony CDP-X33ES
Xanadu DS 17 E (ja, die met de esotar's !)

tifosi

Het zou kunnen hoor, maar ik dacht eerder dat Massa bewust niet reed, dan kan hij nog alles doen kwa brandstof en banden, we zullen het nog wel lezen ;)

TANNOY

Citaat van: CHILI op 18 maart 2006, 20:13:28
Dar is wat ze bij de Duitse RTL zeiden, althans dhr. Lauda.
BUTTON GO!!!!!!!!  ;)  ;D
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

leen

18 maart 2006, 20:41:30 #26 Laatste wijziging: 19 maart 2006, 00:32:20 door leen
Ik hoop dat räikkonen nu eens geen pech heeft, dan moet er een hele goede komen die hem verslaat.
H/K avr 130 receiver 2×Mission 704.  4 × Mission 731imp pro en een NAD 315BEE amp
diy sub cassete deck Sony 750ES Technics sl120+ sme 3009 mkII imp Philips 412mkII sat tuners digital Philips 2200
Yamaha CDX-497 cd speler dvd philips520 Bekabeling interlink rg 58u
Luidsprekerkabel koperdraad 4mm²

tifosi

19 maart 2006, 07:32:44 #27 Laatste wijziging: 19 maart 2006, 07:37:22 door Tifosi
Race info;

Track temp 50 graden
Air Temp 38 graden
Wind speed 1.1 mps
luchtvochtigheid 42%

De startgrid is iets gewijzigd, Schumacher start niet van plaat 13, maar van plaats 14.

Pole is geen teken dat je de race makkelijk kan winnen, veel races worden gewonnen door coureurs die niet van pole zijn vertrokken, tegenwoordig is de pitstop strategie de belangrijkste factor.


Voor de echte fans, ga naar http://www.formula1.com/race/livetiming/746.html, registreer je gratis, start de livetiming box op, hiermee kreeg je info over de gereden tijden, en ander soort info, dit is een livetimer, vooral leuk en handig in de kwalificatie, hiermee kan je zien wie bezig is met een snelle ronde.
Deze livetiming wordt ook gebruikt door Olav Mol, ook tijdens de race kan je alles bijhouden, wie de pitstraat in gaat, wie uitvalt, soms nog eerder als de belden laten zien, dit is eigelijk een must naast de race. ;)

tifosi

19 maart 2006, 08:04:19 #28 Laatste wijziging: 19 maart 2006, 09:59:56 door Tifosi
De tempratuur begint af te nemen en er is een kleine kans op regen.

Track temp 36 graden
Lucht temp 38 graden
Luchtvogtigheid 62%

ronde 4 Kimi Raikkonen is gespind en ligt eraf.
ronde 5 Klien is in de pits met afgebroken voorwiel, waarschijnlijk in aanraking geweest met Raikkonen.
ronde 6 Rosberg heeft zijn motor opgeblazen en is ook exit.
ronde 7 Klien gaat weer de baan op.
ronde 10 Coulthard in de Pits met een versnellingsbak probleem.
ronde 16 Webber heeft zijn motor ook opgeblazen.
ronde 22 Speed uitgevallen
ronde 36 Ide valt uit.
ronde 48 Heidfeld valt uit

De regen begint te vallen.
De regen blijkt niet door te zetten.

De uitslag;

1  Fisichella
2  Alonso
3  Button
4  Montoya
5  Massa
6  M Schumacher
7  Villeneuve
8  R Schumacher
9  Trulli
10 Barrichello
11 Liuzzi
12 Albers
13 Monteiro
14 Sato

Tussenstand WK;

1 Alonso 18 pnt
2 M Schumacher 11 pnt
3 Button 11 pnt

Constructeurs;

1 Renault
2 McLaren
3 Ferrari


Het was een matige race, het gat tussen de kop en Ferrari was 45 sec, de snelheid was tussen Renault en Ferrari nagenoeg gelijk, tussen de 1:35 en 1:36, de verschillen zijn zo klein dat je over 10e praat, dat is te weinig om te pareren, je komt met zo weinig verschil tekort om dichterbij te komen.

Het verhaal gaat dat er weer een controle bij Ferrari gaat plaatsvinden, ivm met een flexibele voorvleugel, dit was de vorige race ook al gebeurd, toen werd er niks gevonden om af te keuren, we wachten als Ferrari fan in spanning af.

gr tifosi


Bert