• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Wat hebben we vandaag gedaan?

Gestart door s_k, 13 juli 2005, 00:49:29

Vorige topic - Volgende topic

Nicolas

Zo heb ik eens in Oost-Berlijn in een woonblok gelogeerd. Stadsverwarming. En als kers op de reeds gesmolten ijstaart: de bewoners hadden een papegaai "dus het moest wel een beetje warm zijn binnen". 30+ binnen, 3°C buiten. Joy!  :-X
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

jpio

Zitten klooien met een chinese drukschakelaar mét aansluittekening, die niet klopte..
Nu doet ie het wel zoals het hoort.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

Celica TA40

Er zijn hier een aantal flatgebouwen met centrale vloerverwarming, waarbij "centraal" gelezen moet worden als "centraal geregelde". Waar de temperatuursensor daarvan zich bevindt, is een raadsel. In de winter loopt de temperatuur in de woningen meestal op tot 30 graden en meer; in de woningen kun je niets regelen aan de vloerverwarming, dus iedereen gooit in de winter de ramen open. Gevolg daarvan is dat de temperatuur in de woningen daalt, waarop de centrale regeling besluit om nog wat harder te stoken om de daling te compenseren... En dus gooien nog meer mensen de ramen en balkondeuren open :-\  .
Gelukkig hebben ze een paar radiatoren met thermostaatkraan die ze indien nodig kunnen gebruiken om wat meer warmte te creëren in de woningen :-X ;D .
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

Sytse Fliege

Ha, grappig, er zijn hier dus meer mensen die het fenomeen koukleumende Oosterlingen hebben meegemaakt. Over koek en zopie gesproken... ;D

De eerste keer dat ik met 't fenomeen te maken had was ergens 1992 of '93 in Praag. Zelfde verhaal, stadsverwarming, de temperatuur in de hotelkamer reguleerde je met de hoeveelheid raam open en dicht.

Mooie tijd, geweldig hotel. De uitsmijter bij 't ontbijt (wat ongeveer een dubbeltje kostte - het hele ontbijt, niet alleen de uitsmijter) smaakte zo absurd naar stookolie dat ik er voor de zekerheid nog maar een besteld (en opgegeten) heb.

En niet alleen was de reserve slof sigaretten die ik had gestolen, maar ook de hele auto er om heen.

Wat een land en wat een tijd, heerlijk.

Maar het mooist was nog de opmerking van de hotelreceptioniste (en dat heb ik hier vast al tig keer verteld) die opmerkte nadat ze vroeg wat het merk van mijn auto was en ik daar Volkswagen op antwoordde;

"Ah, if you come to Prague by Volkswagen, you will leave by train".

En dat was profetisch.
Ach, kikker toch op!

Rubble

Gecondoleerd Opa S. Heel zonde, was eem mooi en lollig katje. ☹️
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

Sytse Fliege

Dank Rubble, ja, klopt, hij was - vrij naar een Vlaamse schrijver waar ik de naam ondertussen van kwijt ben - "een goede kat en dat was hij".

Dat je kat overlijdt is niet leuk. Dat hij kerngezond is en week later dood, is nog een stuk minder leuk.

Maar zoals gezegd, er is weinig wat je er aan kan doen. Behalve tijd, die heelt alle wonden.
Ach, kikker toch op!

Tdo

Blijft verdrietig om afscheid te moeten nemen van een dier waar je gek mee bent. Sterkte.
'Jongens waren we - maar aardige jongens'

Rubble

Jeuzus, zo helemaal zonder aanleiding. Dat is nog een extra kut ja. Fijne streek van Moeder Natuur.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

jpio

Kat; heb ik dan gemist denk ik, zonde, jammer en sterkte idd.
Wij missen onze kat ook nog steeds, nu bijna een jaar geleden.
Kan mn allereerste kat, Kimo(no), ook nog heel goed voor de geest halen en dat is alweer een jaar of 30 geleden..
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

Tom!

Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Sytse Fliege

Dank mannen. Hij overleed al op 5 mei. Ik loop meestal niet zo te koop met dit soort zaken. Zo'n grote vent die zo van slag is van zo'n klein poesje...

;D

Het maffe is dat ik meer verbijsterd was dan verdrietig. En daar was ik dan ook weer verbijsterd over.

Tsja, 't kan rare dingen met je doen, 't verlies van een dierbare.

23 April, nog niets aan de hand;



RIP vriend.
Ach, kikker toch op!

Sytse Fliege

Citaat van: Rubble op  8 oktober 2019, 17:17:08Jeuzus, zo helemaal zonder aanleiding. Dat is nog een extra kut ja. Fijne streek van Moeder Natuur.

De aanleiding was er wel, zoals het er naar uitziet PKDef, een genetische aandoening die (uiteindelijk) dodelijk is en waar ook niets aan te doen is.

In dat kader ben ik tamelijk pissig op mijn dierenarts waarvan ik vind dat hij dit had moeten weten, me had moeten inlichten dat de kat hier mogelijk aan zou kunnen lijden, maar vooral me niet had moeten doorverwijzen naar een megalomaan groot opgezet Amsterdams dierenziekenhuis (lees behandelfabriek) die me een godsvermogen afhandig hebben gemaakt met het best een week langer te laten lijden dan nodig was. Ik ben tamelijk door de wol geverfd als het om oplichting en geldklopperij gaat, maar dit was nieuw voor me. Die dierenarts is overigens een oude schoolvriend van me, ik zal het ook zeker nog met hem opnemen, want ik denk niet dat hij hier een antwoord op heeft en misschien zelfs wel niet eens weet er precies gebeurt daar.
Ach, kikker toch op!

Heintje

Al is het al een tijd geleden voor je, het is niet minder vervelend.
Sterkte, het doet je blijkbaar ook nu nog nog véél.

minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Tom!

Niet echt vreemd dat het je aangrijpt, het was inderdaad een apart dier en als je dan ook ineens afscheid moet nemen...

Vandaag een flink deel van de dag op chat gezeten. Wat een schokkend gebrek aan beschaving hebben veel mensen.
En gezond verstand- nee, natuurlijk kan die dildo niet terug gestuurd worden als je de verpakking open hebt gehad.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger