• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Wat hebben we vandaag gedaan?

Gestart door s_k, 13 juli 2005, 00:49:29

Vorige topic - Volgende topic

Heintje

Maar even geen contactlenzen gebruiken?

B. Gehakt

En dat gaat er met een magneet niet zomaar eventjes uit.
Sterkte en voorzichtig dan maar.
Deskundige

dimitri

Citaat van: Biggus Brutus op 12 maart 2025, 15:12:53
Citaat van: dimitri op 11 maart 2025, 16:11:14Why does Canada have the letters CDN as its international car registration plate? Surely it would be more logical to have CND?
The DN stands for Dominion. The abbreviation was created when Canada was one.

Viel mee, qua mysterie uiteindelijk..

Nou ,in plaats van een mooi reisverhaal ben je kennelijk meer geïnteresseerd in platen.
Voor jou dan een mooie van Sint Helena, ookzo'n mysterie

ik snap niet helemaal wat je hiermee wilt?  Wat is hier het mysterie precies?  Als er nu HS i.p.v. SH op het plaatje had gestaan, had ik nog enig verband kunnen leggen.
Technics SL-1500C | Shure V15-III/SAS & Denon DL-103/FG2 | Luxman C-02 / M-02 | Tannoy Arden mk.1 (met Peter GRF-R x-overs)

Biggus Brutus

Het was meer bedoelt als eye-opener, over iets beginnen dat niemand geen hond boeit
Eenig lid en tevens voorzitter van de Nederlandsche Vereeniging der Alpinopetdragers
Anno domini 1836.

FS249

Vanmorgen een Montis Chaplin stoel gekocht met wielen voor in de cave i.p.v. de Marko bureaustoel. Zit prima voor achter de PC en een slag gedraaid veel beter om naar de audio te luisteren.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae
Cave: Accuphase E-270, Speakers Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Cassettedeck: Nakamichi 480, Draaitafel: Sony PS- X4.

Biggus Brutus

Nicolas,hier staat onder wel wat nuttige info,ook over je lenzen

https://www.in1keervca.nl/blog/metaalsplinter-in-oog
Eenig lid en tevens voorzitter van de Nederlandsche Vereeniging der Alpinopetdragers
Anno domini 1836.

Nicolas

13 maart 2025, 12:34:53 #169536 Laatste wijziging: 13 maart 2025, 12:36:25 door Nicolas
Citaat van: Heintje op 13 maart 2025, 08:59:40Maar even geen contactlenzen gebruiken?

Inderdaad, het betreffende oog is sinds de last begon lensvrij.

@grootbruutje: er zit geen splinter in het oog (daar heb ik nog een ander verhaal over...) dus er was ook geen risico op ingroeien en andere vrolijke zaken. Het was een korreltje dat tussen lens en oog zat waardoor het begon te krassen.

Het is vandaag trouwens al beter. Nog wat traanvorming maar geen echte pijn meer en het matte plekje op het hoornvlies is ook verdwenen.
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Jansen!

Een led-paneel aan het keukenplafond geplaatst. Omlijsting nèt niet haaks, maar het blijft hangen.

Tom!

Poging tot voordeur beter passend maken. Helaas is mijn schuurmachine defect, en met de hand schuren schiet niet op als er 2 mm af moet. Morgen verder, hopelijk met een geleende schuurmachine.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Duclaasie

Kun je niet beter een blokschaaf pakken bij genres aan een frees?

Tom!

Die heb ik ook niet. Wat er tot dusver af kwam lijkt voornamelijk plamuur, dus om dat met een schaaf te lijf te gaan...
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Heintje

14 maart 2025, 20:05:03 #169541 Laatste wijziging: 14 maart 2025, 20:22:07 door Heintje
Naar de huisarts geweest.
Helaas is de bovenste centimeter van de operatiewond uitgescheurd en die staat open, dat is een open wond.
Er mag geen pleister overheen, ik heb antibioticazalf gekregen die ik er driemaal daags dun op moet smeren.
De nog niet opgeloste hechtingen liggen daardoor open en bloot en dat is in de praktijk niet prettig.
Ik hoop dat ik geen ontsteking oploop.

Voor de rest gaat het prima, ik mag kleine stukjes lopen zonder krukken, langere stukken met 1 kruk en buiten met twee krukken.
Eigenlijk gaat het best goed dus (in vergelijking met de ellende 13 jaar geleden met dezelfde operatie rechts).

Zo, en nu weer muziek luisteren.  8)  ;D

FS249

Citaat van: Heintje op 14 maart 2025, 20:05:03Naar de huisarts geweest.
Helaas is de bovenste centimeter van de operatiewond uitgescheurd en die staat open, dat is een open wond.
Er mag geen pleister overheen, ik heb antibioticazalf gekregen die ik er driemaal daags dun op moet smeren.
De nog niet opgeloste hechtingen liggen daardoor open en bloot en dat is in de praktijk niet prettig.
Ik hoop dat ik geen ontsteking oploop.

Voor de rest gaat het prima, ik mag kleine stukjes lopen zonder krukken, langere stukken met 1 kruk en buiten met twee krukken.
Eigenlijk gaar het best goed dus (in vergelijking met de ellende 13 jaar geleden met dezelfde operatie rechts).

Zo, en nu weer muziek luisteren.  8)  ;D

Beterschap!
TV Set: Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae
Cave: Accuphase E-270, Speakers Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Cassettedeck: Nakamichi 480, Draaitafel: Sony PS- X4.

minplus

Apart dat er niet zo'n smalle hechtpleister over mag. Die heb ik zelf bij diverse wonden gehad.
Het zal wel zijn om een infectie eronder te voorkomen, maar die krijg je sneller als de zaak open ligt.
Maar goed, een cm valt mee.
Sterkte ermee.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Biggus Brutus

Citaat van: minplus op 14 maart 2025, 20:19:30Apart dat er niet zo'n smalle hechtpleister over mag.
Het zal wel zijn om een infectie eronder te voorkomen,
maar die krijg je sneller als de zaak open ligt.

Dat was ook mijn eerste gedachte ja..
Anno domini 1836.