• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Hoeveel Tannoy luisteraars in dit Forum

Gestart door silverstreak, 22 januari 2006, 00:41:12

Vorige topic - Volgende topic

Tdo

Citaat van: thanatos op 22 november 2019, 10:09:38
Citaat van: Tdo op 18 november 2019, 19:18:55

De stands zijn nieuw in dit theater. Met 40 cm hoogte 5 hele cm’s lager dan de ikea tafeltjes waar de DMT’s tot nu toe op stonden.
Staan fysiek een stuk stabieler nu, en meen me te verbeelden dat hetzelfde voor het geluidsbeeld opgaat. 
Maar heb geen zin om daar een dubbelblindtest voor te arrangeren..  :angel: 

Groeien er nu hele struiken uit je DMT's :-)))

Edit : ik had onder de mijne betonnen 'u' profielen van 40CM hoog. Perfecte stands voor deze jongens.

Het was mij altijd een gruwel, planten op de speakers. Maar de DMT’s vind ik zo een stuk prettiger gluurbaar.. ;D
'Jongens waren we - maar aardige jongens'

minplus

Kan de kat tenminste ook weer op de vensterbank (als de Perreaux uit staat). :)
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Tdo

Citaat van: minplus op 22 november 2019, 16:04:56Kan de kat tenminste ook weer op de vensterbank (als de Perreaux uit staat). :)

De perreaux heeft deze tijd van het jaar z’n voorkeur, lekker warm  ;D
'Jongens waren we - maar aardige jongens'

radiohead

Citaat van: Tdo op 18 november 2019, 19:18:55

De stands zijn nieuw in dit theater. Met 40 cm hoogte 5 hele cm’s lager dan de ikea tafeltjes waar de DMT’s tot nu toe op stonden.
Staan fysiek een stuk stabieler nu, en meen me te verbeelden dat hetzelfde voor het geluidsbeeld opgaat. 
Maar heb geen zin om daar een dubbelblindtest voor te arrangeren..  :angel: 

Mooi TDO!
We are such stuff as thoughts are made of

Lungo

"Hoeveel Tannoy luisteraars in dit forum"?
Nou hopelijk binnenkort eentje erbij!  ;D
Veel gelezen over de tannoys hier,paar keer wezen luisteren bij leden naar de Tannoy DMT 15 o.a. bij Evehal en TvW.
Nu besmet met het DMT virus.
Ben dus op zoek naar de DMT15,is er iemand die ze eventueel wil verkopen?
Of iemand die tips voor mij heeft?
Bij voorbaat is mijn dank groot!
Chaos mk iv buizenversterker - Tannoy DMT 15 met mk2 upgrade - Philips cd 305  by TvW - Philips cd 205 met ab by TvW - Philips cd 206 met ab by TvW - vergulde luidsprekerkabel by TvW - Vergulde interlinks by TvW - Cambridge cxn streamer - audiotegels - Audiolamp - Tijger weerstanden op de speakers.

Autobahn

Ik heb MG15, hoe goed zijn die ten opzichte van alle andere 15 inch types?
In een open Lancaster behuizing, achterwand eruit.
Zijn er nog verbeteringen in het filter mogelijk?
Zijn er zwakke punten aan deze unit?
Zijn er verbeteringen mogelijk?

Nicolas

Citaat van: Lungo op 11 januari 2022, 21:45:03"Hoeveel Tannoy luisteraars in dit forum"?
Nou hopelijk binnenkort eentje erbij!  ;D
Veel gelezen over de tannoys hier,paar keer wezen luisteren bij leden naar de Tannoy DMT 15 o.a. bij Evehal en TvW.
Nu besmet met het DMT virus.
Ben dus op zoek naar de DMT15,is er iemand die ze eventueel wil verkopen?
Of iemand die tips voor mij heeft?
Bij voorbaat is mijn dank groot!


Als je zelf kasten gaat bouwen, of als startpunt, kan je ook naar CPA15 kijken.
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Lungo

Daar ik niet zo handig ben en geen gereedschap en werkruimte heb gaat mijn voorkeur uit naar iets kant en klaar.
Liefst in de originele kast (die vind ik stiekem best wel mooi) of eigenbouw.
Had al begrepen dat de cpa (zo goed als) identiek is is aan de dmt.
Dank voor je reactie!
Chaos mk iv buizenversterker - Tannoy DMT 15 met mk2 upgrade - Philips cd 305  by TvW - Philips cd 205 met ab by TvW - Philips cd 206 met ab by TvW - vergulde luidsprekerkabel by TvW - Vergulde interlinks by TvW - Cambridge cxn streamer - audiotegels - Audiolamp - Tijger weerstanden op de speakers.

Lungo

Ben inmiddels de trotse eigenaar van pracht set DMT 15.
Bouwjaar 1992,maar zien er nog keurig netjes uit.
Het is de mk1.5 versie,de speakers staan nu bij silverstreak,die gaat ze upgraden naar de mk2 versie.
Filter,demping en bedrading worden worden aangepast of vervangen.
Nu bezig stands te maken,hopelijk binnenkort genieten!😊
Wil bij deze ook iedereen bedanken voor alle wijze raad,tips en ideeën! Dank daarvoor! 👍
Chaos mk iv buizenversterker - Tannoy DMT 15 met mk2 upgrade - Philips cd 305  by TvW - Philips cd 205 met ab by TvW - Philips cd 206 met ab by TvW - vergulde luidsprekerkabel by TvW - Vergulde interlinks by TvW - Cambridge cxn streamer - audiotegels - Audiolamp - Tijger weerstanden op de speakers.

Niemand

Citaat van: Lungo op 28 januari 2022, 20:15:47Ben inmiddels de trotse eigenaar van pracht set DMT 15.
Bouwjaar 1992,maar zien er nog keurig netjes uit.
Het is de mk1.5 versie,de speakers staan nu bij silverstreak,die gaat ze upgraden naar de mk2 versie.
Filter,demping en bedrading worden worden aangepast of vervangen.
Nu bezig stands te maken,hopelijk binnenkort genieten!😊
Wil bij deze ook iedereen bedanken voor alle wijze raad,tips en ideeën! Dank daarvoor! 👍
fijn zo ,gefeliciteerd .

Dat zijn mooie speakers
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Tdo

Citaat van: Lungo op 28 januari 2022, 20:15:47Ben inmiddels de trotse eigenaar van pracht set DMT 15.

Welkom bij de club  8)  ;D
'Jongens waren we - maar aardige jongens'

audiovorden

31 januari 2022, 22:04:03 #5141 Laatste wijziging: 1 februari 2022, 09:48:14 door audiovorden
Ik heb sinds kort de ervaring dat de hoogte van de stands van grote invloed is op het geluid van de DMT 15. Althans in mijn woonkamer. Verlaging van de stands van 40 cm hoogte naar ca. 30 cm hoogte gaf een enorme verbetering. Alsof de speakers wakker werden en het meer naar de zin hadden. Meer druk in het laag en en meer dynamiek. Ik sta er versteld van dat ca. 10 cm verschil in hoogte zo'n groot effect kan hebben op het geluid. De 40 cm hoogte was gekozen om de tweeters ongeveer op oorhoogte te krijgen. Met 10 cm lager is dit niet meer het geval, maar ze zitten ook nog niet op navelhoogte. Blijkbaar spelen er meer zaken een rol.

dimitri

Citaat van: audiovorden op 31 januari 2022, 22:04:03Ik heb sinds kort de ervaring dat de hoogte van de stands van grote invloed is op het geluid van de DMT 15. Althans in mijn woonkamer. Verlaging van de stands van 40 cm hoogte naar ca. 30 cm hoogte gaf een enorme verbetering.
Staan je Tannoy's parallel aan je vloer, m.a.w. staan ze recht op je stands of wijzen ze 'n beetje naar boven of beneden?
Technics SL-1500C | Shure V15-III/SAS & Denon DL-103/FG2 | Luxman C-02 / M-02 | Tannoy Arden mk.1 (met Peter GRF-R x-overs)

audiovorden


mediator

Bij mij staan ze wel iets verhoogd, ongeveer een centimeter of tien. Maar het hart van de dual concentric staat wel net iets onder oor hoogte. Het is al langer geleden maar op oor hoogte werkte bij mij ook niet. Het zal overigens maar een paar centimeter zijn.