• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Zelf installeren?

Gestart door Boekakis, 29 juni 2006, 00:02:19

Vorige topic - Volgende topic

Boekakis

Ik ga binnenkort een HT-systeem aanschaffen bij een HIFI-zaak. Probleem is alleen dat er moeilijk te onderhandelen valt met de verkoper voor een setprijs zeker niet als ze het ook nog moeten installeren bij mij thuis.
Ik vraag me nu af of het moeilijk is om het zelf te installeren. Ik heb er op zich weinig tot geen verstand van...

art

Citaat van: Boekakis op 29 juni 2006, 00:02:19
Ik ga binnenkort een HT-systeem aanschaffen bij een HIFI-zaak. Probleem is alleen dat er moeilijk te onderhandelen valt met de verkoper voor een setprijs zeker niet als ze het ook nog moeten installeren bij mij thuis.
Ik vraag me nu af of het moeilijk is om het zelf te installeren. Ik heb er op zich weinig tot geen verstand van...

Niet moeilijk .......  :)
Meestal helpt de handleiding je er wel uit.
Als het eenmaal staat gewoon een paar dagen geconcentreerd luisteren en dan kan je eventueel de plaatsing van je (surround)luidsprekers aanpassen.

Satch

Lijkt me geen probleem om het zelf te installeren. Gebruiksaanwijzing lezen, de tijd nemen en goed luisteren doen wonderen. Het is maar de vraag of de installateur(s), die het zo snel mogelijk gedaan willen hebben, het beter doen dan jij zelf als je er de tijd voor neemt.

leen

Is erna wat voor set je aanschaft.
Het aansluiten is meestal geen probleem, maar het inregelen kost je wel een tijdje.
Het aan schaffen van geluidsdrukmeter is wel handig daarbij.

Ook het je verdiepen in de materie kan voordelen opleveren, zoals de te kiezen crossovers, delay, luidsprelers in stellingen lardge of small enz.
H/K avr 130 receiver 2×Mission 704.  4 × Mission 731imp pro en een NAD 315BEE amp
diy sub cassete deck Sony 750ES Technics sl120+ sme 3009 mkII imp Philips 412mkII sat tuners digital Philips 2200
Yamaha CDX-497 cd speler dvd philips520 Bekabeling interlink rg 58u
Luidsprekerkabel koperdraad 4mm²

MediaPlaya

Citaat van: Boekakis op 29 juni 2006, 00:02:19
Probleem is alleen dat er moeilijk te onderhandelen valt met de verkoper voor een setprijs

Waarom niet? Koop je je set bij een dozenschuiver of bij een speciaalzaak? Er valt altijd te onderhandelen, is mijn ervaring...