• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Wat was jouw eerste Bandrecorder???

Gestart door @lex, 19 november 2004, 19:11:15

Vorige topic - Volgende topic

Integra

Mijn eerste (ik was een jaar of 3) was een lompe Grundig mono bak met ingebouwde versterker.
Daarna een Aristona EW nogwat (N4504 kloon).
Tsja, dan ga je het krijgen.
De Aristona begon met knoppen te schieten, dus...
Een Philips N5404 was de opvolger.
Ondertussen nog een portable mono Sony (reporter recorder) een stereo Sony koffermodel (speakers waren het deksel). 2 Grundig recorders 1 met draaiknop en 1 met druktoetsen, allebij stereo met versterker, ingebouwde speakers en 1 vu meter.
Ook nog een Schuine Sony, Een Akai X-201D (is ontploft)
Toen nog een tijdje met de Philips gedraaid tot er een as afbrak. Toen heb ik een Tascam 32 gekocht.
Dan volgen er een Fostex A-8 en nog een A-8.
Nog een Tascam 32 en een Akai GX-210D.
En straks...  Wachten is zo moeilijk!!!!! :(

Een Telefunken M-15!

s_k


Integra

Jij wel.
Maar die van jou is een wasmachine!
Er staat AEG op  ;)

dreeke

Hij heeft wel de spoelsnelheid van een wasmachine ja :D
Weet nu waardoor dat komt  ::)
Reel to reel decks:  Tandberg TD20A  -  Teac A-7300  -  Teac X-10R  -  Teac X-7  -  Revox A77  -  Dokorder 1120  -  Akai GX-266D  -  Technics RS-715US
Bandrecordertjes:  Aristona SA6147  -  Grundig TK-2200

s_k


reel2reelcrazy


Beste Reel2reelcrazy.

Mag ik vragen hoe jong je nu bent?
Ik ben zelf 19, hoe meer jonge fans, hoe mooier ik het vind.  ;)

Greetings,
Peter
Citaat

Tja, ouwe bok of geen ouwe bok ik voel me met 35 jaar gelukkig nog vitaal en heb nog geen rollator, en inderdaad Stijn, als ik met de GX635 aan het spelen ben dan gaat mijn zoon van 1,5 (wat gaat het snel) voor mij zitten en gaan we samen kijken naar het ronddraaien van de spoelen.
(wat kan het leven toch mooi zijn :'()
Ik heb er plenty foto's van die ik oh zo graag op dit forum wil
plaatsen maar ik heb geen server  >:(.
Waarom kiest men hiervoor....
om domheid in te zien, heb je verstand nodig

beunky

Citaat van: reel2reelcrazy op 21 november 2004, 13:11:51

Beste Reel2reelcrazy.

Mag ik vragen hoe jong je nu bent?
Ik ben zelf 19, hoe meer jonge fans, hoe mooier ik het vind.  ;)

Greetings,
Peter
Citaat

Tja, ouwe bok of geen ouwe bok ik voel me met 35 jaar gelukkig nog vitaal en heb nog geen rollator, en inderdaad Stijn, als ik met de GX635 aan het spelen ben dan gaat mijn zoon van 1,5 (wat gaat het snel) voor mij zitten en gaan we samen kijken naar het ronddraaien van de spoelen.
(wat kan het leven toch mooi zijn :'()
Ik heb er plenty foto's van die ik oh zo graag op dit forum wil
plaatsen maar ik heb geen server  >:(.
Waarom kiest men hiervoor....

Heel simpele oplossing: gratis webruimte via bijvoorbeeld Lycos, check www.tripod.lycos.nl maar eens :D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
--------------------------------------------------------
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."

Neem ook een kijkje op mijn site :-)


Celica TA40

Of via je eigen ISP; de meesten bieden wel gratis webspace.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

s_k

[quote author=reel2reelcrazy link=topic=739.msg20503#msg20503
, en inderdaad Stijn, als ik met de GX635 aan het spelen ben dan gaat mijn zoon van 1,5 (wat gaat het snel) voor mij zitten en gaan we samen kijken naar het ronddraaien van de spoelen.
(wat kan het leven toch mooi zijn :'()
Ik heb er plenty foto's van die ik oh zo graag op dit forum wil
plaatsen maar ik heb geen server  >:(.
Waarom kiest men hiervoor....
Citaat
Omdat men geen webspace heeft :P. Stuur me maar via de mail, ik regel 't wel.
Euhm... Je zoon, kan hij al "bandrecorder" zeggen? Ik kon al 'schroevendraaier" als derde woord (geen geintje! Mama, Papa (en mampa, heel handig :)) en "schroevendraaier"), bandrecorder kwam wat lager, helaas. Hij moet minstens bandrecorder, spoel of akai kunnen zeggen, vind ik.
Algemene ontwikkeling, hè?

Integra

Volgens mijn ouders zei ik al eerder "draaien" dan papa

s_k


reel2reelcrazy


Euhm... Je zoon, kan hij al "bandrecorder" zeggen? Ik kon al 'schroevendraaier" als derde woord (geen geintje! Mama, Papa (en mampa, heel handig :)) en "schroevendraaier"), bandrecorder kwam wat lager, helaas. Hij moet minstens bandrecorder, spoel of akai kunnen zeggen, vind ik.
Algemene ontwikkeling, hè?
Citaat

Tja, hij is telkens met stomheid geslagen als hij als dat moois ziet en hoort ;)
Ik lag vroeger in bed met een lege bandrecorder spoel ;D. Pas veeeeeel later wist ik dat het leuker is met een meisje en is de spoel op de tweede plaats terug gekomen.
He Stijn ik zal eens een leuke foto opsnorren.
Bedankt voor het aanbod om het op eeb server te zetten. Kan ik er een avatar van maken
Robin
om domheid in te zien, heb je verstand nodig

s_k


Guido

Mijn eerste bandrecorder was een Akai 4000DS mk-2, wat overigens niet zo heel lang geleden is ;D (Ongeveer 2 jaar geleden denk ik, op mn 15e).

Oja, voor de geintereseerde, het eerste woordje wat ik kon was 'batat' (patat) :P

Marc

Hmm....

*twijfel twijfel* Zal ik nou kiezen voor de Akai GX255 van mijn opa, waar ik als baby naar de tiptoetsen en de ronddraaiende banden zat te kijken, of toch voor mijn eigen x201d die ik kreeg op mijn 7e, op 1 januari 1990 om precies te zijn...???

Kweet nie, maar dat waren in elk geval de eerste recorders in mijn leven.

En mijn eerste woordje was *opa*
Mensen die zeggen dat ze niet in een hokje zijn te stoppen, zijn te stoppen in het hokje van mensen die zeggen dat ze niet in een hokje zijn te stoppen