• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Welke muziek heb je deze week gekocht ?

Gestart door Tdo, 26 augustus 2004, 20:52:24

Vorige topic - Volgende topic

Sytse Fliege

Wat ben je in Henksnaam aan het doen, Dimitri, Vader A. aan het herdenken of zo?

Ach, kikker toch op!

Luistervriend

12 november 2022, 00:38:16 #14596 Laatste wijziging: 12 november 2022, 00:40:42 door Luistervriend
Citaat van: dimitri op 11 november 2022, 12:34:13Toepasselijker kan niet op deze dag:
Various – Carnaval In Mestreech (2LP mono)

 :)

Citaat van: Sytse Fliege op 11 november 2022, 18:33:40Wat ben je in Henksnaam aan het doen, Dimitri, Vader A. aan het herdenken of zo?


11 november de start van het carnavalsseizoen. Ook wel: De elfde van de elfde. Dit is de dag waarop Prins Carnaval en zijn gevolg bekend worden gemaakt en waarop de Raad van Elf voor het eerst vergadert over het komende carnaval.

Met een vriendelijke groet,
Voorganger en collectant van onze Overtuiging Belijdenis  Gemeenschap (OBG)  "Het Laatste Woord"
Zoals het al zegt, wij creëren dagelijks een nieuwe realiteit, zoals AI, onze Schepper, ons inspireert.

Aanmelden kan via PB. 🤪

minplus

Voor mij wegwezen dus als de muziek aan gaat.
Los van dat ik ook nooit iets heb gehad met het zuipen en hossen.
De optochten heb ik altijd wel kunnen waarderen.
Maar goed, carnaval was als ik me niet vergis losgaan nadat je heel lang weinig tot niets mocht.
Daar had ik geen last van, ik mocht altijd heel erg veel. De gekste dingen die ik deed wisten mijn ouders gelukkig niet, net zoals ik bij mijn dochters sommige dingen gelukkig niet wist.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Niemand

Carnaval is eigenlijk goed beschouwd een groot huichelfeest ,bwah
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

dimitri

Citaat van: Sytse Fliege op 11 november 2022, 18:33:40Wat ben je in Henksnaam aan het doen, Dimitri, Vader A. aan het herdenken of zo?


Hahahaha :D. Wat luistervriend al aangaf, het was de 11e van de 11e. Als iemand die 10 jaar in Maastricht heeft gewoond, ben ik toch besmet geraakt met carnaval. Ik ken de vooroordelen van 'Huilanders' (ben er ook een!) m.b.t. dit feest, maar ik kan je verklappen dat het niet simpelweg een hosfestijn is met een boerenkiel aan. ;)
Technics SL-1500C | Shure V15-III/SAS & Denon DL-103/FG2 | Luxman C-02 / M-02 | Tannoy Arden mk.1 (met Peter GRF-R x-overs)

minplus

De 11e van de 11e is St. Maarten. Dus zingende kinderen met lampionnen.
Maar dat is meer iets van Noord en Oost Nederland zoals hier. :)
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

dimitri

VA - Country Psychosis I LP

FFOOSS, Sin City, Atomic Suplex, Hurricane Joe, Teaniemen, Jellephant, The Amazing Stroopwafels, Johnny Cash Converters, King Dick, FIEP x Maria B.C., Parisian Night Suit, Tatata's, Bart Hoevenaars, Reverend Beat-Man – Country Psychosis I

Label: Little Water Records – LWR02
Format:
500 x Vinyl, LP, Compilation, Stereo
Country: Netherlands
Released: Nov 20, 2022
Genre: Folk, World, & Country
Style: Country


Net per toeval ontdekt en kan helaas maar een nummer van deze release op youtube vinden. (Vnl.) Nederlandse bands die Country-klassiekers coveren.

Op bandcamp staan meer nummer
Technics SL-1500C | Shure V15-III/SAS & Denon DL-103/FG2 | Luxman C-02 / M-02 | Tannoy Arden mk.1 (met Peter GRF-R x-overs)

Jeronimo

Leuke vondst Dimitri. Ik word weer helemaal teruggespoeld naar de jaren 80 ook, naar bands als The Meteors en The Nomads (psycho rockabilly/alt. country rock) hints van The Gun Club etc.

dimitri

Citaat van: Jeronimo op 23 november 2022, 11:22:12Leuke vondst Dimitri. Ik word weer helemaal teruggespoeld naar de jaren 80 ook, naar bands als The Meteors en The Nomads (psycho rockabilly/alt. country rock) hints van The Gun Club etc.
Leuk om te horen, Jeronimo. In die tijd waren vooral vrienden van me heel erg into The Meteors etc. Ikzelf had het te druk met rechtlijnige, elitaire punker zijn haha. De alt-country is wel altijd blijven hangen gelukkig. 
Technics SL-1500C | Shure V15-III/SAS & Denon DL-103/FG2 | Luxman C-02 / M-02 | Tannoy Arden mk.1 (met Peter GRF-R x-overs)

Sytse Fliege

Dat nummer op joetjoep is een beetje een kruising tussen CSN&Y (Daylight Again) en Sweet Smoke (Just a poke). Klinkt lekker :)

Ach, kikker toch op!

dimitri

Sinds lange tijd weer eens bij Concerto geweest. Dit was de score:


Burning Spear - Live In Paris Zenith '88 (2LP)
Technics SL-1500C | Shure V15-III/SAS & Denon DL-103/FG2 | Luxman C-02 / M-02 | Tannoy Arden mk.1 (met Peter GRF-R x-overs)

dimitri

Omdat ik maar moeilijk een platenzaak uit kan lopen zonder iets mee te nemen:

Burning Spear – Travelling (Vinyl, LP, Compilation, Reissue)
Technics SL-1500C | Shure V15-III/SAS & Denon DL-103/FG2 | Luxman C-02 / M-02 | Tannoy Arden mk.1 (met Peter GRF-R x-overs)

dimitri

Various – Tougher Than Tough: Trojan Rude Boy Sounds (2 x Vinyl, LP, Compilation, Limited Edition, Numbered, Orange, 180gram)


En m'n zoontje doet ook lekker mee:
Childish Gambino – Camp (2 x Vinyl, LP, Album, Stereo, 180 gram, Trifold)
Technics SL-1500C | Shure V15-III/SAS & Denon DL-103/FG2 | Luxman C-02 / M-02 | Tannoy Arden mk.1 (met Peter GRF-R x-overs)

morph

Al decennialang aan het hopen dat opnames hiervan zouden worden uitgebracht en nu dan in een nog uitgebreidere vorm dan ik had durven dromen:


Waka / Jawaka & The Grand Wazoo 50th
4cd + blu-ray

recensie Platomania:

Bij leven had Zappa een flinke output en postuum werd daar ook nog eens flink wat aan bijgedragen. Met Waka/Wazoo zijn er nu even veel titels voor als na zijn dood uitgekomen alhoewel er enkele geen nummer kregen. Nummer 124 richt zijn pijlen, zoals de titel al doet vermoeden, op de Waka Jawaka en The Grand Wazoo periode. Ook al zag de eerste als een soloplaat het levenslicht en werd de tweede uitgebracht met The Mothers; ze zijn onlosmakelijk verbonden daar ze in dezelfde tijd opgenomen zijn. Zappa ontwikkelde zich in deze tijd verder tot componist, iets waar hij tijd voor had gezien het feit dat hij in een rolstoel beland was na een val van het podium. Het gaf hem de gelegenheid om nieuw werk in grotere arrangementen uit te werken. Voor deze box is het idee dat ze bij elkaar horen ook fysiek duidelijk gemaakt, aangezien de opnames voor beide platen hier door elkaar lopen. De eerste twee schijven tellen alternatieve versies, outtake-versies en andere mixen van het materiaal van beide platen. Op hetzelfde moment werd er gewerkt aan materiaal voor een George Duke soloplaat en hoewel nummers later alsnog in nieuwe versies hun weg zouden vinden op Dukes uitgaven, denk hierbij aan Psychosomatic Dung op Faces In Reflection, werden de originele opnames op de plank gelegd. Tot nu dus! Die derde schijf besluit met de start van een optreden van 15 december 1972 met de Petite Wazoo Band, een uitgeklede versie van de muzikantengroep die op The Grand Wazoo te horen was. Ook de vierde cd is toebedeeld aan deze fenomenale band-met-heel-veel-blazersgroep, waarvan andere opnamen al eerder uitgebracht werden op Little Dots. Het mooie boxje wordt afgerond met een blu-ray waarop het originele Waka/Jawaka en The Grand Wazoo naast de originele mix ook te beluisteren is in een 5.1- en Atmos-mix. The Grand Wazoo behoort tot mijn favorieten en dit boxje laat deze mooie periode in de carrière van Frank Zappa nog eens in alle glorie horen!


Met de eerder verschenen Hot Rats sessions 6cd box is nu een bijzonder rijtje albums, dat na 50 jaar nog  nieuwe muzikale detailsontdekkingen weet op te leveren, compleet:
Hot Rats, Waka/Jawaka, The Grand Wazoo

minplus

Wat een mazzel voor een Zappafreak! 8)
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right