• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Ervaringen met klasse D versterkers

Gestart door Puls, 28 februari 2007, 10:42:58

Vorige topic - Volgende topic

Puls

Zijn er hier op Audio Freaks mensen die ervaring hebben met deze versterkertjes, ik zat zelf te kijken naar de Trends Audio TA 10.1, ik weet dat het vermogen beperkt is en dat de L.S. voldoende rendement dient te hebben.

Op het net zie ik her en der verschillende goede reviews. :P

Gr. Pulsie.
LS Impulse 16 - Amp Scylla 70S  - CD Onkyo Dx7355 - Phono Pre Rotel RQ-970 BX - DT Sansui SR 525 / AT 120- Technics SL-D3/DL-160 / Dual CS 5000/Ortofon OM20 - Streamer Philips AW1000

Satch

28 februari 2007, 10:47:24 #1 Laatste wijziging: 28 februari 2007, 10:57:32 door Satch
http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=8044.0

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=7165.0

Er staan wat niet ter zake doende postings tussen  ;), maar ook nogal verschillende ervaringen.

Edit: ik zie de mods ernstig hebben gesneden waardoor ook een aantal recensies is verdwenen.

KT88

Yep.

Ik heb de Super T amp thuis gehad om uit te testen, en die heeft geen probleem met een set Magnepan MG1 improved van 4 ohm en 84 dB/w/m.
Nu luister ik niet extreem luid, maar de indruk was toch erg goed.
Zie ook de recensie daarvan op dit forum, hij is ook bij andere mensen over de vloer geweest met overwegend goede resultaten.

Van demos en luisterdagen ken ik ook de UcD versterkers, wel wat duurder maar substantieel meer vermogen.
Dat zijn echter wel zelfbouwunits, dwz. de printjes zijn wel kant en klaar, maar je moet het zelf in een kastje zetten en bedraden.
Er worden hier en daar wel compleet gebouwde UcDs aangeboden, de bouwkosten van de maker komen er dan doorgaans nog wel bij zodat je dan (ruim) boven de 500 euro uitkomt.

De ICE-techniek (B&O) heb ik slechts in het voorbij gaan gehoord, maakte niet echt indruk op me maar het was te kort om er een definitieve conclusie aan te verbinden.

De TA10 ken ik van een demo bij de Audioclub Oost-Brabant op passende luidsprekers van Crafty.
Gewoon een pretig klinkend versterkertje, zeker voor het geld.
Het enige probleem kan zijn, net als bij de Super T amp, dat er maar 1 ingang op zit.
Dan moet je, als je meerdere bronnen hebt, er een schakelkastje bij kopen of bouwen.

Die dingen kunnen 4 ohms prima aansturen, dus daar zul je iha. weinig problemen hebben.
Het vermogen blijft echter "maar" 10 watt/kanaal, als je erg inefficiënte speakers hebt, of graag op heel luid volume speelt, zou je eraan te kort kunnen komen.

HTH.
- Audiodidact -

Puls

Citaat van: KT88 op 28 februari 2007, 10:49:27

Die dingen kunnen 4 ohms prima aansturen, dus daar zul je iha. weinig problemen hebben.
Het vermogen blijft echter "maar" 10 watt/kanaal, als je erg inefficiënte speakers hebt, of graag op heel luid volume speelt, zou je eraan te kort kunnen komen.
HTH.

Thnxs,

De impulse luidsprekers in mijn set zijn van het 2 weg type en hebben volgens mij een redelijk rendement. De luxman L205 versterker die ik op dit moment gebruik is ook niet overbemeten qua vermogen en staat nooit verder dan een kwart open en dan speel je al op een fors volume. Als ik de TA aanschaf worden het er gezien de prijs wel 2 zodat ik meteen kan bi ampen. ;D

CD speler lijkt me geen probleem, voor DT en tape zal er toch wel een voorversterker tussen moeten hangen.

Gr. Pulsie
LS Impulse 16 - Amp Scylla 70S  - CD Onkyo Dx7355 - Phono Pre Rotel RQ-970 BX - DT Sansui SR 525 / AT 120- Technics SL-D3/DL-160 / Dual CS 5000/Ortofon OM20 - Streamer Philips AW1000

d'Oh!

Ik zie dat de meeste D klasse versterkers alleen uitgangen voor speakers en RCA voor input hebben.
Is het de bedoeling dat je op die input RCA's dan een voorversterker aansluit?
Nad 2400 (amp) Nad 117 (preamp) Nad 613 (cass.) Philips 22GA312 (TT) Philips CDR870 (cd rec) Philips BDP3000 (dvd/cd) Sony CDP C545 (cd) Cyrus 781

Parker700

Citaat van: d'Oh! op 26 maart 2024, 11:14:12Ik zie dat de meeste D klasse versterkers alleen uitgangen voor speakers en RCA voor input hebben.
Is het de bedoeling dat je op die input RCA's dan een voorversterker aansluit?
Wanneer het een klasse d eindversterker is zou ik hem op de output van een voorversterker aansluiten.
Muziek, daar kikker je van op!

Heintje

Heren, jullie vragen / beantwoorden in een 17 jaar oud topic ... :o ;D

Parker700

Tijd bestaat niet, dus is een topic nooit te oud.
Muziek, daar kikker je van op!

Tom!

Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

d'Oh!

17 jaar... jemig de pemig.
In die tijd zijn mobiele telefoons ingewisseld voor smartphones, is wifi gekomen, DAB...
Nad 2400 (amp) Nad 117 (preamp) Nad 613 (cass.) Philips 22GA312 (TT) Philips CDR870 (cd rec) Philips BDP3000 (dvd/cd) Sony CDP C545 (cd) Cyrus 781

Niemand

Citaat van: Parker700 op 26 maart 2024, 19:20:45Tijd bestaat niet, dus is een topic nooit te oud.
echt wel kijk maar eens in de spiegel ,ik deed dat vanmorgen weer en oei schrikken hoor ;D
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Sterremuur

Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

Niemand

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden