Nieuwe eindbuizen voor Little Ceasar, welke?

Gestart door .., 17 maart 2007, 20:01:35

Vorige topic - Volgende topic

..

Hallo, sinds een paar dagen geleden heeft 1 van mijn 300B buizen de geest gegeven. :( Het linker kanaal begon oppeens te brommen en begon felgeel op te lichten, alsof het een 211 buis was. Deze buizen waren van het type KR 300B Balloon. Hierna heb ik deze buizen vervangen door 300B's van JJ. Op zich zijn deze ook wel goed maar ze benaderen de eerstgenoemde buizen niet.
Weet iemand op het forum hier wat een goede vervanger is voor de KR buizen, want die erg duur.

M.v.g
Andries van Aarsen

211audio

Dag Andries,

Zijn de JJ's wel een behoorlijk tijdje ingespeeld?
Om antwoord op je vraag te geven: ik heb zelf erg goede ervaringen (gehad) met 300B-XLS van Emission Labs. Ter vergelijk heb ik daarvoor geluisterd naar Svetlana's en Electro Harmonix Gold grid 300B buisjes. Ik was er erg van gecharmeerd.

telefunken

voor niet te veel geld = TJ300b (full music) een optie.
als je iets meer geld wilt uitgeven is de nieuwe emissionlabs 300b-mesh een optie.
mijn vrouw vroeg eens aan mij (als je moet kiezen tussen mij of de audio wat zou je dan doen---antwoord---ik zal je missen)

..

Heb gekeken op de site van Jac-music, de man die leverancier is van deze buizen. Daar staat ook de 300B-mesh, die ik heel interesant vind. En de prijs is ook heel aardig met 238 euro's. Maar er staat vermeld dat de maximale dissipatie 17 watt is. Kunnen deze buizen gewoon erin of niet? ???

211audio

Citaat van: telefunken op 18 maart 2007, 00:13:59
voor niet te veel geld = TJ300b (full music) een optie.

Je hebt gelijk, deze was ik vergeten te vermelden. TJ's en EM's zijn ook nogal extremen. De TJ is warm van klank, terwijl de EM veel analytischer is. Klankmatig een wereld van verschil. Het is echt een kwestie van persoonlijke smaak welke je mooier vindt. Een TJ is absoluut niet verkeerd!!!

telefunken

17watt -  waar haal je deze info vandaan.
als het gaat om TJ is het 22 watt.
maar als je de TJ300b neemt kun je zeker uit de voeten.
de TJ300b klinkt iets minder dan de TJ300b-n, ik heb het verschil gehoord alleen niet op mijn amps. (gaat niet lukken met de dispensatie)
daarom heb ik ook een setje TJ300b-n voor als ik iets andere sound wil.
de emmisionlabs 300b-m is nog weinig over bekend,terwijl ik al een setje thuis heb. (deze ga ik deze week beluisteren met een beetje geluk)
mijn vrouw vroeg eens aan mij (als je moet kiezen tussen mij of de audio wat zou je dan doen---antwoord---ik zal je missen)

telefunken

even de 300b's die op mijn amp hebben gespeeld met ervaring.
ik ben geen echte schrijver,ik weet nog wel wat van de buisen maar niet alle details meer.

shuguan 300b - not mij cup of thee verstopte buis waar totaal geen gevoel in zin wat audio aangaat.
valve art 300b - gaf een slap donker geluid,miste wat mid en hoog.
elektro harmonie 300b - aardige instapper voor niet te veel geld,kwaliteit is dan ook wat het heeft gekost op alle gebieden van laag tot hoog geen geweldenaar.
svetlana 300b - hier was ik eigenlijk wel behoorlijk tevreden over,het klonk heerlijk open met genoeg in het laag/mid/hoog.
maar omdat ze onbetrouwbaar zijn (van de 6 buisen 4x problemen)wil ik ze niet meer. (zeg nooit nooit)
emmisionlabs 302b - een oudere type buis,heeft alles wat mij begeerde,vandaar dat ik nu de laatste uitvoering 300b-m wilde.
tj300b - mooi klinkende buis waar je uren van kan genieten zonder moe te worden,hij klinkt heerlijk mooi rond.
emmisionlabs 300b-m - dit zal ik volgende week ter aanvulling plaatsen. 

211audio

Anode Dissipatie

Als elektronen worden aangetrokken door het luchtledig naar de anode, zullen zij door de aantrekkingskracht versnellen. Deze versnelling geeft ze de energie die ze met een redelijke kracht laat inslaan op de anode. Als de elektronen de anode raken, wordt energie omgezet in warmte. De anode moet in staat zijn om deze temperatuurverhoging te weerstaan. De maximale hoeveelheid energie (in Watt) die een gegeven anode kan dissiperen (als warmte) wordt PLATE DISSIPATION genoemd.

Maxima volgens specs:
Emmision Labs 300B-XLS Dissipatie: 55W     Output Power 18,3Watt
Full Music 300B             Dissipatie: 40W     Output Power 10 Watt
Full Music 300B-n           Dissipatie: 40W     Output Power 10 Watt

..

Hallo, bedankt voor jullie reacties.
Citeer17watt -  waar haal je deze info vandaan.
Ik bedoelde niet 300B-mesh van TJ maar van Emision Labs. Als je op de site van Jac-music kijkt dan staat er duidelijk ''maximum plate disipation of 17 watt'' en dat ze gebruikt kunnen worden in low power applications. Dit was wel een Beta versie, die op de uitverkooppagina staat en niet op site van EML zelf.

telefunken

Citaat van: andries van aarsen op 21 maart 2007, 17:30:18
Hallo, bedankt voor jullie reacties.
Citeer17watt -  waar haal je deze info vandaan.
Ik bedoelde niet 300B-mesh van TJ maar van Emision Labs. Als je op de site van Jac-music kijkt dan staat er duidelijk ''maximum plate disipation of 17 watt'' en dat ze gebruikt kunnen worden in low power applications. Dit was wel een Beta versie, die op de uitverkooppagina staat en niet op site van EML zelf.

bedankt,ik had nergens iets kunnen lezen over deze type buis.

..

Ik weet nu ook wat er precies kapot is aan de buis: 1 van de filament draden hangt los en daardoor licht hij zo felgeel op.

mvg.
Andries.

KT88

Whoa! Slechte zaak van KR.

Hebben die niet een extended warranty ofzo?
Meen zoiets eens gelezen te hebben, hier mag je toch wel spreken van een productiefout.........
- Audiodidact -

Khoral

andries,

Dat is inderdaad erg zonde van die mooie buizen hoelang heb je ze kunnen gebruiken.

Bij mijn ex JJ300B was het ook de filament die het had begeven
net na 1 jaar (2x voorgekomen al 1X ook met oplichten en brom/knetteren)

Let maar eens op de ophanging van de Filament draden de filament draden moeten ten alle tijden strak blijven staan als ze slap gaan hangen weet je dat het einde nadert

ik snap eigelijk niet hoe dat kan komen wellicht door het gebruik van minder goed gloeidraad ?

Gelukkig hebben mijn ValveArt 300B,Cif Ba buizen en 211 hier geen last van
Helaas was deze Valve art buis wat minder mooi als JJ...

M.v.g Khoral.

..

Citaat van: Khoral op 23 maart 2007, 16:38:07
andries,

Dat is inderdaad erg zonde van die mooie buizen hoelang heb je ze kunnen gebruiken.

M.v.g Khoral.

Nou het zit zo, de little c's heb ik van iemand gekocht en die gast had ze van Markinton gekocht. Deze Lc's zijn dus die ook op markington zijn website staan. Dus de buizen zijn van augustus 2003. En ja, helaas is de garantie al verlopen.

mvg.
Andries.

..

Heb enkele dagen geleden een mailtje gekregen van Triode dick en hij beveelt me de 300B van Western Elektric. Hij zegt dat deze buis kwa prijs wel meevalt en dat ze te verkrijgen zijn via AE europe. deze ga ik nog even bellen over de prijs. Verder heb ik gereageerd op een advertentie waarin dezelfde KR300B Balloon buizen te koop staan :D, contact opgenomen met die man en een goede deal gemaakt. Dus wat dat betreft komt dat wel goed en ik ben blij dat ik dan weer de oude vertrouwde KR buizen in mijn Lc´s heb. Tot slot heeft Eurogram, de importeur voor deze buizen, gereageerd op een mail van mij en die vond het ook niet normaal dat zoiets kon gebeuren en ze hebben een bod gedaan nl. een paartje KR300B voor 500 euro in plaaats van 850 euro. Wat betreft de WE buizen moet ik nog even besissen of ik dat wel doe, even kijken wat de prijs is. :-\

mvg.
Andries.