Nieuwe eindbuizen voor Little Ceasar, welke?

Gestart door .., 17 maart 2007, 20:01:35

Vorige topic - Volgende topic

ab

Tsjonge wat een prijzen. maar ik ben wel erg blij met een JJ 300B's. Heb overigens wel eens de Sovteks en de TJ's gehoord. Ook wel mooi. Maar blijf (voorlopig) bij mijn JJ's.
Wel een behoorlijk prijzenverschil.

gr.

AB

..

Citaat van: ab op 28 maart 2007, 22:26:54
Tsjonge wat een prijzen. maar ik ben wel erg blij met een JJ 300B's. Heb overigens wel eens de Sovteks en de TJ's gehoord. Ook wel mooi. Maar blijf (voorlopig) bij mijn JJ's.
Wel een behoorlijk prijzenverschil.

gr.

AB

Zelf vind ik de JJ ook wel  goed maar van de KR vind ik de dat ie een krachtigere en heldere weergave oplevert. Maar ze zijn helaas wel erg duur als je het met elkaar vergelijkt. Vooral KR, Western Elektric en ook EAT zijn verschrikkelijk duur.  >:(

mvg
Andries van aarsen

Markinton

???
m.vr.gr. Markinton

..

Heb net de 2e hands KR 300B balloon buizen ontvangen en erin geprikt. Je hoort het verschil meteen, alles klinkt veel realistischer en levendiger.  ;D

mvg.

Andries.

rdridder

Citaat van: andries van aarsen op  5 april 2007, 17:10:33
Heb net de 2e hands KR 300B balloon buizen ontvangen en erin geprikt. Je hoort het verschil meteen, alles klinkt veel realistischer en levendiger.  ;D

mvg.

Andries.
Goede berichten !

..

Citaat van: rdridder op  6 april 2007, 10:36:04
Citaat van: andries van aarsen op  5 april 2007, 17:10:33

mvg.

Andries.
Goede berichten !

Jazeker, ben net een paar dagen aan het luisteren geweest en je weet nu wat je gemist hebt :o. Verder heb ik even naar de buizen gekeken en de constructie is iets anders, de gehele constructie is anders opgehangen in de buis maar dat laat ik nog wel zien met foto's. Als ik de oude KR buizen met de nieuwe KR buizen vergelijk dan zie ik aan de buitenkant niets, behalve die iets andere constructie dan, als ik zachtjes tegen de buizen tik dan hoor ik bij de oude buizen een licht gerammel wat duidt op een slappe gloeidraad. De nieuwe kr's hebben dat niet. Wat verder opvalt is dat de oude buizen nog als nieuw eruit zien, dit in tegenstelling tot andere 300b's zoals electro harmonix die er bruin en uitgeblust uitzien. Dit geeft aan hoe goed de kwaliteit van deze zijn.

mvg.

Andries

rdridder

Met wat voor speakers draai jij eigenlijk Andries ? Een hoog rendement neem ik aan met 300B's.

..

Ik draai met de visaton vox 253MTI, niet zo'n hoog rendement voor een 300B maar ze matchen heel goed. Het impedantieverloop van deze speaker is heel goed en dat is denk ik heel belangrijk voor een buizenversterker. Het rendement is 88 dB, lijkt niet erg hoog maar ik vind het hard genoeg en het laag gaat echt heel erg diep.

Mvg.

Andries

..

Vanmorgen mijn set aangezet om naar de radio te luisteren, hoorde ik ineens bzzzt :( :o. Wat was er aan de hand? De linker eindbuis gloeide niet meer op. Kapotte kathode/gloeidraad. Ik weer balen >:(. Maar ik had het kunnen weten, de laatste tijde viel mij een ding op: de gloeidraad bestaat uit een aantal draden strak gespannen in een zigzagvorm. Een aantal van deze draden gaf meer licht dan normaal d.w.z. geel kleurig i.p.v. oranje zoals dat normaal hoort. Ik zag ook maar 4 van die draden gloeien, de rest niet.

Heb net nieuwe KR buizen gekocht wel 2e hands en niet al te duur maar toch... Baal echt als een stekker >:(. Zo snel had ik het niet verwacht want die KR buizen zijn toch van een hele goede kwaliteit en ze spreken bij buizen zoals KR van een levensduur van 40000 uur? Ik denk dat ze wel goede buizen maken, maar dat geen goede gloeidraden kunnen fabriceren ??? Op dit moment heb ik de overgebleven buis uit het vorige paartje erin geprikt, ja ze zijn niet gematchd maar het klinkt hetzelfde. Na deze buizen koop ik geen KR meer.

mvg. andries.

ab

Bij mij begaf ook zomaar een JJ 300b het. Echt balen, maar snel bestelling van een Full Music 300b/n  en spelen maar. Mooi geluid. Zou toch eigenlijk niet mogen dat een 300b het na 1,5 jaar zomaar begeeft.

AB.

..

En dat hoor je best wel vaak, dat buizen uit die regio (voormalige oostblok) al redlijk gauw het loodje leggen, terwijl ze nog lang niet versleten zijn. Meestal zijn er problemen met de gloei/kathode. Fabrikanten zoals KR maken echt topbuizen maar ze verprutsen het met de gloeikathode. Die ene buis van KR die kapot was zag er nog als nieuw uit, de andere uit het andere paartje die al behoorlijk wat speeluren achter de rug heeft meet nog hetzelfde als een nieuwe buis.

Andre, had jouw defecte JJ300B buis ook een defecte gloeikathode?

mvg. andries.

horn

hoi Andries
Dat is balen zeg !
ik heb een paar jaar geleden ook met de KR 300b kanthal gespeeld
1 buis begaf het ook na 10 maanden (gloeidraad)
en had toen nog garantie.
Maar ik heb het nieuwe paartje toen verkocht .
De TJ mesh 300b vond ik toch eigenlijk ook mooier
het is alleen een heel andre klank.
Het moet je smaak zijn en het moet gewoon matchen in je set
De KR 300b is qua klank niet echt een 300b achtige.
maar klinkt wel goed op zijn eigen manier.
groeten Robert

..

Horn, kun ongeveer zeggen hoe de TJ klinkt t.o.v. de KR 300B? Ben namenlijk van plan om TJ's te gaan bestellen.

mvg. andries.

telefunken

Citaat van: Andries van Aarsen op 28 juli 2007, 14:07:13
Horn, kun ongeveer zeggen hoe de TJ klinkt t.o.v. de KR 300B? Ben namenlijk van plan om TJ's te gaan bestellen.

mvg. andries.
een TJ is een mooimaker een kr zet wat puntjes op de i
maar een TJ is een heerlijk om naar te luisteren voor het geld heb je geen spijt of miskoop.

!!!!!dit geld voor iedereen hier op het forum!!!!!
als iedereen nou eens niet zo bijdehand hier deed maar gewoon zijn woonplaats bij zijn gegevens zou achterlaten is de kans groter dat men geholpen word.
want misschien woont men wel bij elkaar in de buurt,is altijd prettiger om iets te lenen voordat men tot de aanschaf over hoef te gaan.
mijn vrouw vroeg eens aan mij (als je moet kiezen tussen mij of de audio wat zou je dan doen---antwoord---ik zal je missen)

..

Citaat van: telefunken op 28 juli 2007, 22:23:56
Citaat van: Andries van Aarsen op 28 juli 2007, 14:07:13

mvg. andries.
een TJ is een mooimaker een kr zet wat puntjes op de i
maar een TJ is een heerlijk om naar te luisteren voor het geld heb je geen spijt of miskoop.

!!!!!dit geld voor iedereen hier op het forum!!!!!
als iedereen nou eens niet zo bijdehand hier deed maar gewoon zijn woonplaats bij zijn gegevens zou achterlaten is de kans groter dat men geholpen word.
want misschien woont men wel bij elkaar in de buurt,is altijd prettiger om iets te lenen voordat men tot de aanschaf over hoef te gaan.

De TJ zet ik zeker op mijn lijstje van genomineerde 300B's als vervanging van mijn huidige KR's.

Nou woon ik niet echt in de buurt en geef ik op internet mijn adres niet prijs, alleen via pm.

mvg. andries.