De inbouw van de Tentlabs gloeivoeding

Gestart door .., 10 april 2007, 12:40:39

Vorige topic - Volgende topic

Khoral

Citaat van: horn op 25 april 2007, 08:34:18
Hoi het zijn nieuwe buizen van 350 euro die ga ik niet even wisselen
Toen ik ze nog op ac gloeide gebeurde het trouwens niet.
Ik heb Guido gemaild maar ik kreeg als antwoord (ingangsspanning te hoog)
maar dat is niet het geval ik heb hem voordat ik de printjes bestelde gevraagd welke spanning ik op de trafo's moest laten wikkelen,
dit heb ik hem terug gemaild maar niets meer gehoord .

Hoi,

Nee die mooie PX zou ik zeker niet even vervangen voor nieuwe
overgens zou ik me er niet zoveel zorgen over maken als de rest allemaal klopt.

correctie mijn d3a's lichten ook allemaal even op...

Zelf vroeg ik me namelijk ook af hoe en waarom..

M.v.g Khoral.

horn

de Tent printjes gaan eruit
ik ga mijn buizen er niet meer aan blootstellen
Guido geeft me geantwoord dat hij me geen antwoord meer geeft.
Ik had 3 mailtjes gestuurd en dat zinde hem niet.
(of ik me kon voorstellen dat hij meer klanten heeft)
en dit was tevens zijn laatste mail schreef hij
Nou ja dat zegt toch iets over de man
en ik ga die buizen gewoon weer op ac gebruiken eigenlijk klonk dat ook beter.

rdridder

Citaat van: horn op 27 april 2007, 23:18:03
de Tent printjes gaan eruit
ik ga mijn buizen en niet meer aan blootstellen
Guido geeft me geantwoord dat jij me geen antwoord meer geeft.
Ik had 3 mailtjes gestuurd en dat zinde hem niet.
(of ik me kon voorstellen dat hij meer klanten heeft)
en dit was tevens zijn laatste mail schreef hij
Nou ja dat zegt toch iets over de man
en ik ga die buizen gewoon weer op ac gebruiken eigenlijk klonk dat ook beter.
Ik vind dit niet zo netjes. Ik snap dat hij 3 mailtjes wat veel vind maar als hij toch aan het antwoorden is kan hij beter de vraag beantwoorden dan een pissige mail sturen. Jammer :(

horn

Ik wilde natuurlijk gewoon antwoord omdat ik die dure buizen natuurlijk niet direct wil verzieken met die hoge gloeispanning bij inschakelen
toen ik dit vroeg kreeg ik promt antwoord
kort maar krachtig (ingangsspanning te hoog)
Niet hallo of zoiets.
Als ik hem daarna mail dat ik de transformatoren op zij advies heb laten wikkelen
krijg ik geen antwoord meer terug
daarom 3 mailtjes daarna  ik wil mijn versterker natuurlijk toch gebruiken

Ik denk dat het ook te maken heeft met een modificatie aan mijn dac een tijd geleden.
Er was voor minstens 600 euro aan veranderd door Guido
en het klonk veel slechter dan origineel .
Als dan ook nog een soldering spontaan los komt en mijn voedingstrafo doorbrand
mail ik hem
nou ja dat kan gebeuren
al was het soldeer werk wel een beetje houtje touwtje in elkaar geknutseld
als of een kleuter het gedaan had
dat heb ik ook gezegd  en het was ook zo
de toon van Guido veranderde in zeer kinderachtig 
Maar oke
Ik kon de dac weer langsbrengen
de transformater (een sloop geval bleek later )
hoefde ik niet te betalen
Hij had de modificatie ook aangepast en dat koste 150 euro
later bleek dat hij 2 weerstanden veranderd had en 2 filter trafos eruit gehaald had
een beetje duur!
Maar goed ik heb nettjes betaald
daarna nog wat gemaild maar de man was niet meer voor rede vatbaar
De dac staat hier in de kast ik gebruik hem niet en klinkt echt veel slechter dan origineel.

Maar goed als hij me nu gewoon even geholpen had met die gloeiprintjes
was toch alles vergeten en vergeven.

Nee het is weer verkopen en de handen ervan trekken.
En dat vind dan toch een beetje jammer

B. Gehakt

Daar wordt een mens inderdaad niet vrolijk van, Horn. Ben je nog wel zo serieus bezig en dan dit ....  Jammer.
Deskundige

salmacis

Je kunt nog zo mooie producten ontwikkelen en verkopen, als de tijdrovende maar zo noodzakelijke klantenservice rammelt, levert dat heel snel slechte publiciteit. Die gaan vele malen sneller rond dan positieve berichten. Het kan je langzaam opgebouwde goede naam in korte tijd afbreken. Met alle gevolgen van dien. Helemaal niet iets om vrolijk van te worden dus. Het betekent wel dat je vanzelf meer tijd krijgt om wel weer aandacht aan nazorg te gaan besteden. Maar of dat de bedoeling is?  ???

Citaat van: B. Gehakt op 28 april 2007, 09:07:47
Daar wordt een mens inderdaad niet vrolijk van, Horn. Ben je nog wel zo serieus bezig en dan dit ....  Jammer.

..

Zoiets heb ik van heb ik van de heer Tent nog niet gehoord :o. Maar dat dit zo gebeurd is inderdaad wel erg jammer en ook van die DAC is heel erg slordig en onprofesioneel >:(.

andries.

211audio

@horn,

zonder je verhaal of kennis op enigerlij wijze in twijfel te willen trekken, wil ik je toch deze vraag stellen..... Hoe heb je die hoge gloeispanning gemeten en op welk moment? Het hangt er een beetje vanaf welke buis je gebruikt hebt, maar het is niet onwaarschijnlijk dat de spanning eerst hoog is en naar mate de stroomvraag toeneemt, naar beneden wordt bijgeregeld. Als het goed is heb je de spanning afgesteld toen de buizen een minuut of 10 aan het spelen waren en dus op temeratuur waren. Bij een koude buis treft de voeding (servo instelling) een heel andere situate aan en moet zich aanpassen aan de situatie op het startmoment, de hoge stroomvraag bij het opwarmen van de gloeidraden en uiteindelijk weer uitkomen op de operationele situatie.

De voeding meten zonder load geeft sowieso een hoger voltage dan normaal.

horn

ik heb het gedaan zoals het hoort
de spanning blijft mooi op 4 volt na een paar seconden en ook na een half uur dat is het probleem niet
lees het topic nog maar eens even na
het zijn trouwens geen oude buizen maar nieuwe productie
had ik maar een paar oude  :)

..

Horn, wat ga je nu met de tentlabs printjes doen?

telefunken

sorry maar ik heb toch wel een andere ervaring met guido.

ik wilde overstappen van een 6.3V naar een 2.5V gloei printjes.
maar omdat ik een 2a3 als stuurbuis wilde gebruiken was een een probleem.
guido kon mij verder niet helpen,dus ik ben gaan nadenken hoe ik dit probleem opgelost kon zien.
tot de volgende dag de telefoon ging hallo rob met guido
zeg ik heb zitten denken maar ik denk dat ik je probleem op kan lossen.
nou guido dat zou ik prettig vinden.
guido vertelde dat hij bezig was met een nieuwe print en dat hij deze voor mij wilde aanpassen.
dus ik vertelde dat ik nog de 6.3V printjes had ,en hij was bereid deze terug te nemen ,maar ik moest wel 20 euro's bij betalen.
ik heb hem nog een keertje gebeld dat ik een klein probleem had,waarop zijn antwoord was (de spanning is te hoog deze moet zakken)
probleem opgelost en ik moet zeggen ik hoor geen ruis of brom helemaal niks dood stil
dit zijn voor mij toch blijvertjes.

dus ik weet niet hoe of waar dit door komt,maar ik heb toch een hele andere meening over de man en zijn service.

de toon maak de muziek
mijn vrouw vroeg eens aan mij (als je moet kiezen tussen mij of de audio wat zou je dan doen---antwoord---ik zal je missen)

Be tweeter

Citaat van: 211freak op 28 april 2007, 15:42:22
@horn,

zonder je verhaal of kennis op enigerlij wijze in twijfel te willen trekken, wil ik je toch deze vraag stellen..... Hoe heb je die hoge gloeispanning gemeten en op welk moment? Het hangt er een beetje vanaf welke buis je gebruikt hebt, maar het is niet onwaarschijnlijk dat de spanning eerst hoog is en naar mate de stroomvraag toeneemt, naar beneden wordt bijgeregeld. Als het goed is heb je de spanning afgesteld toen de buizen een minuut of 10 aan het spelen waren en dus op temeratuur waren. Bij een koude buis treft de voeding (servo instelling) een heel andere situate aan en moet zich aanpassen aan de situatie op het startmoment, de hoge stroomvraag bij het opwarmen van de gloeidraden en uiteindelijk weer uitkomen op de operationele situatie.

De voeding meten zonder load geeft sowieso een hoger voltage dan normaal.

Naarmate de stroomvraag toeneemt?! De weerstand van een koud gloeicircuit is laag dus er is er een hoge stroom wanneer de aangelegde spanning constant zou zijn. Er is geen sprake van een toenemende stroomvraag. De temperatuur neemt toe en daarmee de weerstand en zo wordt de stroom kleiner.
Hoe de gloeicircuits van Guido dit normaal gesproken doen en hoe het hier fout zou kunnen gaan dat weet ik niet.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

KT88

Voorzover ik heb begrepen is Guido's schakeling een *stroombron* en maakt de lage Ri van de gloeidraden bij koude start dus niet uit.

Wat het probleem dan wel is weet ik ook niet.
- Audiodidact -

horn

Citaat van: telefunken op 28 april 2007, 21:17:10
sorry maar ik heb toch wel een andere ervaring met guido.

ik wilde overstappen van een 6.3V naar een 2.5V gloei printjes.
maar omdat ik een 2a3 als stuurbuis wilde gebruiken was een een probleem.
guido kon mij verder niet helpen,dus ik ben gaan nadenken hoe ik dit probleem opgelost kon zien.
tot de volgende dag de telefoon ging hallo rob met guido
zeg ik heb zitten denken maar ik denk dat ik je probleem op kan lossen.
nou guido dat zou ik prettig vinden.
guido vertelde dat hij bezig was met een nieuwe print en dat hij deze voor mij wilde aanpassen.
dus ik vertelde dat ik nog de 6.3V printjes had ,en hij was bereid deze terug te nemen ,maar ik moest wel 20 euro's bij betalen.
ik heb hem nog een keertje gebeld dat ik een klein probleem had,waarop zijn antwoord was (de spanning is te hoog deze moet zakken)
probleem opgelost en ik moet zeggen ik hoor geen ruis of brom helemaal niks dood stil
dit zijn voor mij toch blijvertjes.

dus ik weet niet hoe of waar dit door komt,maar ik heb toch een hele andere meening over de man en zijn service.

de toon maak de muziek

Hoi Telefunken
van wanneer heb je deze printjes?
ik heb op de 45 die ik als stuurbuis gebruik ook 2,5 volt Tent printjes en die heb ik al zeker een jaar als het niet veel langer is
het was de eerste serie
en die doen het wel zoals het hoort
die komen gewoon langzaam op
gr Robert

horn

dat was ik nog vergeten te melden  :)