• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Technics SL-Q33 laten reviseren

Gestart door scartissue, 26 januari 2011, 18:25:41

Vorige topic - Volgende topic

scartissue

Hallo,

Ik heb een tijdje terug de platenspeler van mijn vader gekregen, aangezien hij hem nooit meer gebuikte.
Het betreft een Technics SL-Q33. (http://www.vinylengine.com/library/technics/sl-q33.shtml)
Ik zou deze platenspeler heel graag willen laten reviseren.
Er zit bijvoorbeeld een breuk in de kabel voor het rechter kanaal van de audio.
Ook zou ik hem graag even helemaal willen laten doorkijken, smeren etc.
Misschien ook wel een mooi kwaliteit element erop laten zetten.
Helaas heb ik zelf 2 verschrikkelijk linker armen en ook niet genoeg tijd om dit zelf te doen.
Nu heb ik een tijd gegoogeld maar ik kan in de omgeving Utrecht geen bedrijven vinden die dit doen.
Eigenlijk heb ik 2 vragen:
A: Is het het geld waard om deze platenspeler te laten reviseren? (persoonlijk vind ik het een erg fijn ding. En hij is al in mijn leven sinds dat ik geboren ben, dus ook wel een soort van emotionele waarde.   :))
B: Weten jullie een goed bedrijf of iemand in de omgeving Utrecht die dit doet? 

Alex



Hi

deze speler is het zeker waard om even te worden nagelopen
reviseren is een groot woord, maar wat aandacht kan geen kwaad.

vervanging interlink (audiokabel) is relatief simpel klusje
even nalopen en opnieuw smeren van de (weinige) mechanische delen is simpel
Montage ander element , ach ook niet al te lastig.


nu nog iemand vinden die het gaat doen.
ach ik wil het wel doen voor je hoor
maar dan moet die speler wel naar zoetermeer komen


laat andere een vvorstel doen voor een element in dit draadje.
dan bied ik mij wel aan als vrijwilliger
neem ik de speler wel even onder mijn hoede, en dan komt het allemaal prima in orde

Alex





*)  Success is getting what you want. Happiness is liking what you get.

VPI Scout - Grado Platinum wood
Kenwood L-1000c/L1000m
KEF R105/3
Sony DVP-9000es
Sony CDP-920Q
Sonos Connect & RDAC
Apple Airport Expres
Sony STR-DA50es + KEF KTH2005

+ MicroSeiki / JBE / VPI / Technics / D

Whisper

Citaat van: scartissue op 26 januari 2011, 18:25:41
A: Is het het geld waard om deze platenspeler te laten reviseren? (persoonlijk vind ik het een erg fijn ding. En hij is al in mijn leven sinds dat ik geboren ben, dus ook wel een soort van emotionele waarde.   :))

Antwoord zit al meteen in de vraag, toch? De vraag is niet is het het waard, de vraag is, is het het jou waard :) Opgeknapte antieke auto's zijn ook niet allemaal Rolls Royce.
Hitachi: DA-1000 JBL: TLX-5000 Marantz: CD-32 Rotel: RA-03 Sony: CDP-XB720, TC-K700ES, TC-K670, MDS-W1, MDS-JE510, MZ-E10 Technics: SL-1200 MKII, RS-M02 Firestone Audio: Fubar 4 Plus

scartissue

@Alex: Bedankt voor het aanbod! zal het zeker in overweging nemen. :)

@Whisper: Dat snap ik, maar het kon ook zijn dat de kenners zeggen "absoluut niet de moeite waard voor dit apparaat, geef dan meteen extra uit aan een totaal andere speler."