Welke condensatoren gebruiken jullie?

Gestart door .., 21 april 2007, 17:12:10

Vorige topic - Volgende topic

terug-naar-af

Citaat van: Khoral op  4 mei 2007, 15:53:05
Apart spul zeg,

wellicht kan je hem eens in de pd proberen daar zit (34nF) in de riaa

Khoral.

Hoi hoi,

Daar heb je toch geen 75 kV nodig, bovendien moeten ze daar super gelijk aan elkaar zijn.

Ook ik heb van alles en nog wat uitgeprobeerd, nu heb ik gehoord dat als je de buitenmantel eraf haalt het stukken beter word met het geluid van de C.

Jensen heeft ze nu ook zonder mantel (dikke poen betaal je er voor)..maar zelf doen is een goede optie om dat eens uit te proberen.
Wie heeft hier ervaring mee?

..

Beste terug-naar-af, inderdaad heb je daar geen 75kV voor nodig en ze moeten absoluut gelijk zijn.
Het eraf halen van de buitenmantel schijnt goede resultaten op te leveren, kijk maar op de site van Dht rob, zie deze link: http://www.dhtrob.com/impressies/elna_inhout.htm.
Ook het inkapselen van een condensator kan positieve resultaten opleveren bijvoorbeeld bij deze Mundorf condensator:http://www.dhtrob.com/impressies/mcap_silveroil_2.htm

andries

terug-naar-af

Citaat van: Andries van Aarsen op  4 mei 2007, 17:59:59
Beste terug-naar-af, inderdaad heb je daar geen 75kV voor nodig en ze moeten absoluut gelijk zijn.
Het eraf halen van de buitenmantel schijnt goede resultaten op te leveren, kijk maar op de site van Dht rob, zie deze link: http://www.dhtrob.com/impressies/elna_inhout.htm.
Ook het inkapselen van een condensator kan positieve resultaten opleveren bijvoorbeeld bij deze Mundorf condensator:http://www.dhtrob.com/impressies/mcap_silveroil_2.htm

andries

Hallo beste,

Ik ken de site van dhtr.
Zelf heb ik er geen ervaring mee, zou het wel eens willen proberen met mijn BG's in de voeding..of ik het aan zou durven is een tweede...en of er dan verbetering in zit is dan ook nog de vraag, vandaar mijn vraag ;-)
Vroeg me af of er ervaringen hier op het forum waren met deze uitvoering.
Verder gebruik ik alleen maar harde mkc's.

Vriendelijke groet Tna

..

Nou ik ga het wel een keer proberen, zie wel wat dat opleverd.

211audio

Citaat van: Andries van Aarsen op  4 mei 2007, 20:50:27
Nou ik ga het wel een keer proberen, zie wel wat dat opleverd.

Daar zijn al hele forums over vol geschreven. De reacties varieĆ«ren van fantastisch tot voodoo  ;)  Feit is dat de capaciteit en/of de elektrische eigenschappen van de C veranderd als je de pvc mantel en/of de alu behuizing verwijderd.......

211audio

Na een paar maanden geleden vol vuur de Auricaps verdedigd te hebben die ik in mijn ampjes gebruikte als ontkoppel condensatoren, moet ik de mensen die mij destijds voor gek versleten (qua klank vd Auri's) achteraf deels gelijk geven. Op advies van een goede audiovriend heb ik ze vervangen door russische PIO's van het type K40Y-9. Deze Mil spec. C's zijn ingegoten in glas en hebben daaromheen (ter bescherming) een alu buitenmantel. Deze condensatoren zijn gemaakt voor de eeuwigheid, want kans op lekkage is er niet.

Qua klank is het een stap vooruit t.o.v. de Auri's. Alles is wat vloeiender, fijner en heeft wat meer body, overigens zonder dat het geluid "warmer" wordt.

Ik ben helemaal om! Een echte aanrader!!

terug-naar-af

Auricaps hebben me nooit iets gedaan..zelfs niet eens geprobeerd (gelukkig).
Een pio is iets beter ergens, maar ik blijf roepen dat een mkc het betse is  ;)
Pio's vind ik een beetje dof, wel wat levendiger maar dufjes...

KT88

Al eens Clarity caps geprobeerd?

http://www.capsandcoils.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=1

Ik heb nu de SA typen als koppelcondensatoren in mijn WK versterker zitten (KT88 PP triode) en ze bevallen uitstekend.
Zeer nauwkeurig, transparant en toch niet opdringerig. Een condensator die niet "in de weg zit" , zogezegd.
Dit in vergelijk met Wima MKP, Audyncap en Mundorf Tubecap.
- Audiodidact -

S.B.Marantz

Die ga ik nu ook proberen in mijn speakers.
Schijnen erg goed te zijn volgens de berichten.

Ben benieuwd.............. ::)

Als het erg goed bevalt gaan ze ook in mijn buizen pre-amp. :)

WYWH

Ben ook een grote fan van de Claritycap SA (in speakerfilter).
Verder gebruik ik mundorf silver/oil als dc-blokkers in mijn cd-speler.

211audio

Citaat van: terug-naar-af op 30 augustus 2007, 22:39:40
Auricaps hebben me nooit iets gedaan..zelfs niet eens geprobeerd (gelukkig).
Een pio is iets beter ergens, maar ik blijf roepen dat een mkc het betse is  ;)
Pio's vind ik een beetje dof, wel wat levendiger maar dufjes...

Dan kan ik je met alle zekerheid vertellen dat deze C's allerminst duf zijn. Ze komen meer in de buurt van Jensen copper foil C's. Omdat ze op eBay een schijntje kosten t.o.v de hotemetote audio C's, kun je ze zonder financiĆ«le schade op te lopen proberen....  ;)

211audio

Citaat van: KT88 op 30 augustus 2007, 22:48:31
Al eens Clarity caps geprobeerd?

http://www.capsandcoils.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=1

Ik heb nu de SA typen als koppelcondensatoren in mijn WK versterker zitten (KT88 PP triode) en ze bevallen uitstekend.
Zeer nauwkeurig, transparant en toch niet opdringerig. Een condensator die niet "in de weg zit" , zogezegd.
Dit in vergelijk met Wima MKP, Audyncap en Mundorf Tubecap.

Ha KT,

Dat is wel grappig, want een Auri doet juist dat. Hij benaderd de eigenschappen van een rechte draad op een behoorlijke wijze, maar er blijkt toch verbetering mogelijk zonder "toevoegingen". Ik krijg er binnenkort een stapel van binnen. Als je uit de voeten kunt met een 0,47uF/400V ontkoppel C, stuur ik je wel een paartje toe.

WYWH

Heb de Auricaps geprobeerd in mijn dvd speler (denon 2900) en in mijn cd-7, maar vond de mundorfs toch mijlen beter.

S.B.Marantz

Citaat van: WYWH op  1 september 2007, 00:53:25
Heb de Auricaps geprobeerd in mijn dvd speler (denon 2900) en in mijn cd-7, maar vond de mundorfs toch mijlen beter.

Die SA zijn toch gelijkwaardig aan de mundorfs?

ab

Ik ben zelf gecharmeerd van de mundorf silver/oil. Klinken erg goed in mn buizen-bakken. Mischien ooit nog eens die gold/silver proberen.
Overigens de audyn caps (die witte), klinken ook goed. Deze zit in mn voorversterker in combi met mundorf silver/oil.

gr.

AB